האיכון עובד: 500 חולים נמצאו בעזרת טכנולוגיית שב"כ

הפעלת אמצעי האיכון של שב"כ לאיתור אנשים ששהו בקרבה מסוכנת לחולי קורונה, הביאה לגילוי 500 חולים נוספים
אייל חן |
קורונה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אנו חיים בימים מוזרים ובשעת חירום. אולי משום כך התקבלה הודעת דוברות של שירות הביטחון הכללי, המספרת על השתלבות הארגון במאמץ להכלת מגיפת הקורונה: "במסגרת המאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה, הוסמך שירות הביטחון הכללי ע"י ממשלת ישראל לסייע למשרד הבריאות באמצעות יכולותיו הטכנולוגיות המתקדמות, לטובת מניעת התפשטות נגיף הקורונה והצלת חיי אדם – ולתכלית זו בלבד".

"להסמכה זו קדמה עבודת מטה רחבה, אשר קבעה את גבולותיה של הפעילות האמורה ואת הסייגים אשר יצמצמו הפגיעה בפרטיות ויקיימו מנגנוני פיקוח ובקרה על התהליך. מזה כשבועיים פועל, מסביב לשעון, צוות של עובדות ועובדי שב"כ על מנת לספק למשרד הבריאות תמונה מדויקת עד כמה שניתן של אותם תושבים אשר שהו בקרבת חולים מאובחנים בקורונה ועלולים היו, בהתאם להגדרות משרד הבריאות, להידבק במחלה ולהדביק רבים נוספים – מבלי שכלל היו מודעים לכך".

"נתונים שנמסרו היום, 26.03.20, ממשרד הבריאות, מצביעים על כך שלמעלה מ-500 תושבי מדינת ישראל, אשר נכנסו לבידוד לאחר שאותרו בעקבות הפעולות הטכנולוגיות של שב"כ, נמצאו לאחר בדיקה – כחולים מאובחנים במחלת הקורונה. ללא איתורם המהיר וכניסתם לבידוד היו תושבים אלה בוודאות מדביקים רבים נוספים ללא ידיעתם".

"גם בדיון שהתקיים הבוקר בכנסת, עדכנה פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, כי ללא הסיוע הטכנולוגי של שב"כ לא ניתן להגיע ל-60% מהתושבים הנדרשים להיות בבידוד. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בממלכתיות, במקצועיות ותחת מגבלות וריסונים ברורים שהותוו ע"י משרד המשפטים והדרג המדיני, בכדי לסייע במאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל ולהצלת חיי אדם".

______

בתוך כך, מקדם השר בנט יוזמה של מפא"ת, יחידה 8200 וחברה חיצונית (השמועה גורסת שמדובר בחברת הייבר NSO), שתוכל לקחת את הנתונים ולקבוע יכולת איכון טובה יותר לנשאים וחולים הדורשים טיפול.

 

עו"ד יעל סולקין לביא, יו"ר משותפת בועדת סייבר (מחוז מרכז) בלשכת עורכי הדין מסבירה על המערכת: "המערכת, שהומצאה על ידי מפא"ת, התעשיה האזרחית ו-8200, מאפשרת איכון של אנשים בעלי פוטנציאל גבוה לחלות במחלת הקורונה. הם יודעים להתחקות אחר נתיב התחלואה של האדם המאומת במחלה, ומי שהיה סביבו, והלכה למעשה  להציל חולים פוטנציאליים באופן אלקטיבי, במקביל למניעת הדבקויות תוך שמירה על שגרת חיים ומעבר לשגרת חירום וניטור של המחלה." עוד אומרת עו"ד סולקין לביא המתמחה בתחום המודיעין והסייבר כי "זו המצאה מצויינת עם יכולות רבות שפותחו בתעשייה הישראלית וביחידות מודיעין מובחרות, לצורך מניעת התפשטות מגפה שגובה אלפי קורבנות ברחבי העולם. היכולות האלו גם ימכרו למדינות זרות, יכולות שטובות למלחמה בטרור וגם נגד מגפה שיש לה מאפיינים של פגיעה עולמית בקנה מידה של מתקפת טרור. יכולות הסייבר, הניטור והמעקב יכולות להגיב מול כל סוגי המתקפות, ואנו בסוג של מתקפה. ישר כוח לתעשייה הישראלית כחול לבן".

__________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%98%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%90-%d7%a1%d7%95%d7%9c%d7%a7%d7%99%d7%9f-%d7%99%d7%a2%d7%9c/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות