משבר הקורונה: צילם עצמו בווידאו מאיים בסכין על בתו, ושוחרר למעצר בית

אדם שהפיץ סרטון בו הוא מחזיק סכין ואת בתו התינוקת ומאיים ברציחתה, שוחרר למעצר בית. "פוטר ולא זכאי לדמי אבטלה ונלחץ", הסביר הסניגור
ציון חן |
סכין, אילוסטרציה

אין כמעט סניגור שלא משתמש בימים אלה בבית המשפט בטיעון כי בשל ימי הקורונה, אין לכלוא את הלקוח שלו, ואין זה משנה כמה על פניו מסוכן החשד, ככל שיהיה. כך, לדוגמה, שוחרר למעצר בית אצל בני משפחתו, בן 26 תושב ג'סר א-זרקא, על אף שהוא נעצר בעבירות חמורות. על רקע המצוקה הכלכלית של ימי הקורונה, ולאחר שנודע לו כי הוא לא זכאי לקבלת דמי אבטלה, איים ברצח ילדיו.

האיש תיעד את עצמו בסרטון בו הוא מחזיק סכין בידו האחת, ואת בתו התינוקת בת השנה וחצי בידו השניה, ומאיים לרצוח אותה. את הסרטון הוא הפיץ בפייסבוק ובקרב בני משפחתו.

האיש, כאמור שוחרר, על אף הודאתו המלאה במעשיו, כולל העובדה שהוא עצמו התקשר למשטרה ואמר בשיחה, שהוקלטה במוקד 100, "אני עשיתי סרט שלי של ילדים אני אעשה רצח". גם כשהמשטרה הגיעה לביתו, הוא אמר לשוטר "רוצה לחכות לילדים שלי. אני הולך לשחוט אותם את הילדים שלי בסכין. חשבתי לרצוח ואתם את השלושה עם האישה לרצוח אותם".

סניגורו של האיש טען כי הלקוח שלו עשה את הסרטון מתוך זעקה לעזרה, וכי לא היתה לו כוונה אמיתית לפגוע בבני משפחתו. "הוא ביקש להעביר מסר שהוא זקוק לעזרה. תסתכלו עלי אני לא עובד", הסביר הסניגור בבית המשפט, "הוא פוטר בגלל משבר הקורונה ובשירות התעסוקה נמסר לו כי הוא אינו זכאי לדמי אבטלה כי עבד רק חודשיים. הוא נכנס לפאניקה, להלם וזעק לעזרה. מי יכול לפגוע בשני ילדים מתוקים כפי שהם נראים בסרטון?. הוא ניסה להתריע על המצב הכלכלי הקשה שלו".

במשטרה לא קיבלו את ,הדברים וניסו למנוע את שחרורו של האיש. "הקורונה והבעיות הן בהחלט סיבה לסטרס, אבל אף אחד מאיתנו לא מחזיק סכין ואת בתו ולא מאיים", אמרו במשטרה, "זאת לא זעקה לעזרה. אלה איומים. הפחדה של המשפחה כולה". בית המשפט מצא הבנה למצוקתו של הבחור, והסכים לשחרר אותו למעצר בית מלא אצל דודתו, המתגוררת גם היא בכפר, במרחק של 10 דקות הליכה מהבית בו גרים אשתו וילדיו, אותם איים שירצח.
______________________________
https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%99%d7%94%d7%95%d7%a0%d7%aa%d7%9f-%d7%a7%d7%9e%d7%99%d7%9c/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות