השפעות הקורונה: ירידה בעבירות רכוש, עליה באלימות במשפחה

הסגר הקורונה משנה את מפת הפשיעה בארץ, אם פעם עבירות אלימות, סמים ופריצות לבתים הובילו, כעת יש יותר עבירות אלימות במשפחה
דנה לווינסקי |
אלימות במשפחה - מדריך
אילוסטרציה

העלייה בעבירות האלימות משפחה לרוב מאופיינת רק בתקופות החגים, כאשר כל המשפחות יושבת ביחד בבתים. כעת, בזמן הסגר, היה ברור שזה רק עניין של זמן שהיא תתפרץ. מספר אירועי האלימות ועבירות המין במשפחה, שדווחו למשטרה מאז החל משבר הקורונה בישראל מתחילת חודש פברואר, נמצא כרגע בעלייה מתונה של חמישה אחוזים, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

במשטרה ובארגוני הסיוע מעריכים כי המספרים יעלו, ככל שיעבור הזמן והסגר ילך ויתהדק. השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר אתמול כי המשטרה תתחיל לבצע פיקוח בתחום הזה, כולל ביקורים בבתים של משפחות בהן מתגוררות נשים מאוימות, או שיש אינדיקציה או חשש לפגיעה בהן.

 

 

במקביל, ניתן לראות כי היקפי הפשיעה מסוגים אחרים יורדים. יש פחות חיכוך והרבה פחות אלימות מחוץ לבתים, וגם עבירות רכוש כלפי בתים ירדה באופן ניכר כי, האנשים יושבים בבית. הפשיעה עצמה מתנהלת כעת באופן שונה, ובמשטרה ערוכים גם ליום שאולי הציבור יעבור פאזה, יהיה נואש ויתחילו מעשי ביזה.

על מנת להרגיע את אוכלוסיית העובדים הזרים, ומאחר ורוב העובדים הזרים הם זמניים, המדינה החלה לאפשר להם להוציא את הפיקדון. יתכן גם שאם הסגר ימשך זמן רב המדינה תיתן להם תלושי מזון, מאחר ולא רוצים להגיע בסוף למצב שלא יהיה להם מה לאכול ותתחיל פשיעת רחוב.

בתל אביב גם מנסים למצוא פטנטים: תושב העיר, שנעצר בחשד לביצוע עבירות של סחר בסמים, והחזקת למעלה מ 2 ק״ג מריחואנה, הודיע לשוטרים כי הוא נחשף לחולה קורנה. לאחר שחרורו, במקום לצאת לבידוד הוא עלה על מטוס ללונדון. שם קיבלו על כך הודעה מבעוד מועד, וביקורת הגבולות מנעה את כניסתו ללונדון והוא נשלח חזרה לישראל. עם הגעתו ארצה הוא נעצר על ידי שוטרים בשדה התעופה כשהם ממוגנים, וכעת במקום לשהות בבידוד בביתו – הוא שוהה בבידוד במעצר.

 

נתקלתם באלימות משפחתית? אינכם יודעים איך ולמי לפנות?

צוות מומחים משפטיים בתחומי הפלילים ודיני המשפחה עומדים לרשותכם בקבוצת הוואסאפ שהקמנו לייעוץ ראשוני ללא תשלום

obiter - אוביטר | איתור עורך דין בישראל

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות