אישום: שדדו באלימות אלפי שקלים מקשיש

בקשה למעצר עד תום ההליכים של שני עבריינים שעקבו אחרי קשיש שמשך כסף מהבנק בקריית שלום בתל אביב ושדדו אותו
נעמה לוי |
"לא רוצה שיקבל עונש חזק". אילוסטרציה shutterstock
תקיפת קשישים. למצולמת אין קשר לנאמר בידיעה

פרקליטות מחוז ת"א הגישה ביום ד' לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד רומן ארבקוב, בן 28 מבת ים ורומן אבשלומוב, בן 34 מתל אביב, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, שוד (בחבורה) ונגד אבשולומוב גם בגין שיבוש מהלכי משפט, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ואיומים, לאחר ששדדו קשיש בן 75 שמשך כסף מהבנק.

על פי כתב האישום, השניים קשרו קשר לשדוד כסף מאדם אקראי שיגיע לסניף בנק למשוך כסף מזומן. לפני כשבועיים הגיעו השניים לסניף בנק הפועלים בשדרות ישראל גורי בתל אביב. הם איתרו את הקשיש בן ה-75 כקרבן פוטנציאלי והחלו לעקוב אחריו. הנאשמים הבחינו במתלונן מבצע משיכת מזומן מהבנקאי, ועקבו אחריו בדרכו לביתו. כשהגיע לחדר המדרגות בביתו, הפילו אותו ונטלו ממנו את ארנקו שהכיל כ-8000 שקלים וכרטיס אשראי ונמלטו מהמקום.

בנוסף, מואשם אבשלומוב כי שיבש מהלכי משפט בכך שאיים על חברו לשוד ארבקוב והיכה אותו על מנת שלא יספר על האירוע לאיש וכן הפריע לשוטר במילוי תפקידו בכך שקילל ללא הרף את השוטר ואיים עליו. בידי המשטרה גם סרטוני מצלמות אבטחה של סניף הבנק, חנות ירקות וסופרמרקט. בכל הסרטונים ניתן לראות את השניים מתחקים אחרי הקשיש.

בחקירתם במשטרה הודה ארבקוב במיוחס לו, זיהה את עצמו את אבשלומוב בסרטוני מצלמות האבטחה והפליל את אבשלומוב, שלדבריו הוא שיזם את השוד ושכנע אותו להצטרף, תוך איומים ומכות. ארבקוב גם מסר פרטים מוכמנים על האירוע, את המסלול של הקשיש החל מהבנק, חנות הירקות וכן את מספר האוטובוס עליו עלה. בנוסף, מסר שגנבו מהמתלונן 7000 שקלים למרות שבפועל היו 8000 שקלים.

אבשלומוב, לעומתו, הכחיש כי הוא האדם שהופיע בתמונות שהראו לו, והכחיש שהיה בבנק באותו יום ועטן שהיה יומיים קודם לכן. עם זאת, הצביע על ארבקוב ומסר כי זהו "רומן ברקוב" שגר עמו בעבר בזולה "200 שנה" וחזר לגור עם אימו בבת ים. בחקירה חוזרת לאחר העימות, חזר בו וגרס שאינו מכיר כלל את ארבקוב בסרטונים. בנוסף, טען אבשלומוב כי מאז שחרורו ממאסר לא הסתובב עם פלאפון כלל. במהלך השתוללותו בחקירתו אמר לכלאית שב"ס: "יש לי עכשיו 5 שנים לשבת בבית סוהר".

"המשיבים הרהיבו עוז ושדדו קשיש בטבורה של עיר, באור יום, עבירה הנושאת כיעור מוסרי במיוחד. קל לשער את תחושת ההשפלה וחוסר האונים של המתלונן, שלא היה בכוחו להתנגד או לרדוף אחרי המשיבים. ניסיון החיים מלמד כי איכות החיים של קשישים אחרי מעשה שוד שכזה אינה כתמול שלשום. לפיכך, מעשי המשיבים כורכים עמם מסוכנות מובנית לחיי אדם ובטחונו", נכתב בבקשת המעצר.
______________________
https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%98%d7%95%d7%a8%d7%9e%d7%9f/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות