ערב של הפגנות ברחבי הארץ: "נחליף את השלטון"

כ-6,000 הפגינו בבלפור ובסך הכל כ-185 אלף מפגינים במוקדים השונים ברחבי הארץ בשבוע ה-19 של המאה נגד רה"מ בנימין נתניהו. המשתתפים שרו: "נפלתם על הדור הלא נכון"
דנה לווינסקי |
המחאה אתמול, בכל רחבי הארץ.

כ-185 אלף איש הפגינו אמש (שבת) ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתוכם 6,000 בבלפור שקראו "להפיל את השלטון". במהלך הערב נעצרו שישה מפגינים בהתעמתו עם השוטרים בירושלים, ברמת דן רוסס מפגין בגז מדמיע ובאילת נעצר חשוד בהשלכת ביצה לעבר המוחים.

זה השבוע ה-19 של ההפגנות נגד הנאשם נתניהו, על פי הערכות הדגלים השחורים, השתתפו הערב כ 185,000 אזרחים ואזרחיות במחאה נגד נתניהו.

כוחות המשטרה בכיכר ציון עיכבו לחקירה 2 חשודים שהחלו לגרום נזק לשלטי המוחים והפרו את הסדר הציבורי. בתל אביב התקבלו דיווחים במוקד 100 של המשטרה בגין אלימות כלפי משתתפי המחאה.

בצומת בן גוריון ברמת גן התקבל דיווח בגין ריסוס גז פלפל מרכב חולף לעבר משתתפי מחאה. אדם נפגע באורח קל וקיבל טיפול רפואי במקום. בצומת אלוף שדה פינת הירדן ברמת גן הושלכו פחית וביצה לעבר מפגינים, לא היו נפגעים והמשטרה פתחה בחקירה.

במהלך הפגנה שנערכה ברחוב הבנים בהוד השרון, דווח למשטרה על אירוע אלימות כלפי מפגינים. שניים מהמעורבים אותרו על ידי משטרת ישראל ועוכבו לחקירה בתחנת המשטרה, מעורב נוסף פנה עצמאית במצב קל לקבלת טיפול רפואי. נסיבות האירוע נבדקות.

בירושלים, במסגרת ההפגנה, יצאו המשתתפים מכיכר פריז לתהלוכה ולטענת המשטרה הפרו את הסדר הציבורי תוך חסימת תוואי הרכבת הקלה במרכז העיר. השוטרים עצרו 6 חשודים, בגין תקיפת אזרחים, שוטרים ובגין התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור.

במהלך ההפגנה בבלפור, פונה מפגין לאחר שלטענתו אלמוני בעט בראשו ונמלט מהמקום כשלשיטתו מדובר בשוטר סמוי. המשטרה הגיבה על כך: "בלשים הגיעו לעכב חשוד בכיכר ציון והותקפו. התוקפים היו מקרב המפגינים ולא מקרב הבלשים".

סנ"צ אלון חלפון ראש ענף מבצעים במחוז ירושלים אמר בתום ההפגנה: "היו שלושה חלקים בהפגנה הערב: תהלוכה שסיכנה את הצועדים ומשתמשי הדרך במחלף חמד נעצרה על ידי המשטרה. לאחר מכן על פי רישיון ותיאום מוקדם אבטחנו תהלוכה מכיכר ציון ובה היה אירוע של 2 חשודים שהתקיפו מפגינים ואנו מטפלים בכך. לקראת השעה עשר וחצי יצאה תהלוכה ללא אישור ותיאום עם המשטרה שטיילה ברחובות ירושלים – ניסינו לצמצם נזקים"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות