מהלומה לאלקטרה ומנרב: המחוזי מחק את עתירתם

שתי החברות שהפסידו במכרז להקמת קריית התקשוב של צה"ל, הגישו בחודש שעבר עתירה וטענו כי ההצעה הזוכה של שיכון ובינוי ואפריקה נכסים לא עומדת בדרישות • אמש, לאחר המלצת השופט, התקפלו החברות ומשכו העתירה
מערכת אוביטר |
מהלומה קשה. איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה. צילום: יח"צ
מהלומה קשה. איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה. צילום: יח"צ

בדיון שנערך אמש בבית המשפט המחוזי בתל אביב, המליץ השופט לחברות אלקטרה ומנרב למשוך את העתירה שהגישו כנגד זכייתן של שיכון ובינוי ואפריקה ישראל במכרז להקמת קריית התקשוב הדיגיטלית של צה"ל בבאר שבע.
מדובר בפרוייקט עצום בעלות משוערת של כ-7 מיליארד שקל. הקריה תפרש על שטח של 180 דונם ותכיל כ-150 אלף מ"ר בנוי, וצפויים לשרת שם אלפי חיילים ואנשי קבע. הפרוייקט הוא חלק מהמעבר של יחידות רבות בצה"ל לאזור הנגב, כמו עיר הבה"דים שהוקמה לא מכבר.
למכרז היוקרתי ניגשו אלקטרה ומנרב, שהיו צפויות להיעזר במימון של הבנקים דיסקונט ומזרחי, ומולן ניצבו שיכון ובינוי ואפריקה נכסים, שככל הידוע טרם בחרו את הבנק שיעזור להן במימון פרוייקט הענק.
ביוני האחרון פרסם משרד הביטחון את תוצאות המכרז, לפיו ההצעה הטובה ביותר שהוגשה היא של שיכון ובינוי ואפריקה ישראל, וכי הן צפויות לתכנן, לבנות ולהפעיל את קריית התקשוב לתקופת זכיינות של 25 שנה.
בחודש שעבר הגישו אלקטרה ומנרב עתירה כנגד משרד הביטחון והחברות הזוכות שיכון ובינוי ואפריקה ישראל, וטענו כי מפרט ההצעה הוא חלקי וחסר ואינו עומד בתנאי דרישות הסף של משרד הביטחון. בנוסף, ביקשו החברות מבית המשפט לתת צו ביניים, שיאסור על משרד הביטחון לקדם את זכייתן של החברות במכרז.
עוד טענו בעתירה, כי משרד הביטחון מונע מהן למש את זכותן לעיין במסמכי המכרז ובפרוטוקולים, כדי לבחון את תקינות ההליך. בנוסף, ציינו כי יש ניגוד עניינים בפעילותו של מהרן פרוזנפר, לשעבר היועץ הכלכלי לרמטכ"ל ומנהל ההצעה הזוכה.
בית המשפט המחוזי, לא התרגש מטענותיהם וכאמור המליץ לחברות למשוך העתירה כבר בדיון הראשון, שהתקיים אתמול. אלקטרה ומנרב הבינו כנראה שטיפסו על עץ גבוה מדי, ומשכו העתירה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות