הכה את אשתו וירצה חודשיים עבודות שירות בלבד

הבעל חשד שאשתו בוגדת בו ובמשך שנה שלמה נהג להכות אותה באכזריות תוך איומים והשפלות, גם כשהחזיקה את ביתם התינוקת • למרות זאת השופט התחשב בעברו הנקי וגזר עליו עונש קל ביותר
מערכת אוביטר |
הטיח את ראשה בקיר. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

השופט דרור קלייטמן מבית משפט השלום בכפר סבא גזר עונש של חודשיים מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות, על נאשם שהכה את אשתו והורשע בביצוע עבירה של תקיפה הגורמת לחבלה של ממש בבן זוג.
בכתב האישום מתואר כיצד באמצע מפגש משפחתי בבית סבו, הטיח באשתו כי היא בוגדת בו, ואז דחף אותה, סטר בפניה בחוזקה וחבט את ראשה בקיר. לאחר מכן סטר שוב בפניה בזמן שהחזיקה את בתם התינוקת.
במקרה נוסף בו שהה הזוג בביתו, תפס הנאשם בצווארה של האישה בחוזקה ואמר לה שיחתוך לה את הראש וכי הוא מוכן לשבת 20 שנה והוסיף: "פעם הבאה אני אוציא לך את השיניים ואתן לך אותם ביד". לאחר שרצתה להתקשר למשטרה אמר לה שיהרוג אותה ליד המשטרה אבל יישאר עם הכבוד שאשה לא בוגדת בו.
הנאשם הופנה לשירות מבחן, והתסקיר שהתקבל קבע כי בין בני הזוג שוררת מערכת יחסים מעורערת ומתוחה. הנאשם ניסה להשליך את האחריות למעשיו האלימים על אשתו, שלטענתו סובלת מבעיות נפשיות. בדו"ח נוסף צויין כי הוא משתתף בקבוצה טיפולית ונמצא בהליך פרידה מאשתו, אך מסרב לתת לה גט.
ב"כ המדינה, עו"ד ברק לקס, הצביע על הערך החברתי שנפגע – זכותו של אדם לביטחונו האישי וגופו ועל חובת בית המשפט לתרום חלקו לשרש תופעה זו. לטענתו מתחם הענישה צריך לנוע בין מספר חודשי עבודות שירות ועד ל-18 חודשי מאסר בפועל. הוא הדגיש כי הנאשם חזר על מעשיו שוב ושוב למרות פתיחת התיקים כנגדו וחקירתו במשטרה.
ב"כ הנאשם, עו"ד יעקוב בדור, הצביע על כך שהנאשם הביע חרטה ולקח אחריות על מעשיו. הוא הוסיף שמדובר בנאשם המפרנס ארבעה ילדים, הן מנישואיו אלו והן מנישואיו הקודמים ומשמש כמפרנס יחידי.
השופט ציין כי הוא "שקל לחומרא" את הנזק שנגרם לאישה ואת העובדה שמדובר בשורה של מעשים שבוצעו בתקופה של למעלה משנה, ודחה את עמדת הנאשם, לפיה הרקע לביצוע העבירות הוא במצבה הנפשי של אשתו, מאחר ומכתב האישום, בו הודה הנאשם, עולה כי הרקע למעשים האלימים היה חשדו כי היא בוגדת בו.
השופט התרשם כי "הנאשם ממוקד בניסיון לסיים את ההליך הפלילי מבלי שייפגע כלכלית ולא ניכרה הפנמה של ההליך הטיפולי". למרות זאת התחשב השופט בעברו הנקי של הנאשם, בנטילת אחריותו ובשיתוף הפעולה עם שירות המבחן, והעמיד את עונשו בתחתית מתחם הענישה – חודשיים מאסר בפועל שיבוצעו בדרך של עבודות שירות ו-6 חודשי מאסר על תנאי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות