החליק בבית חולים ויפוצה במאתיים אלף שקלים

משרד הבריאות ישלם לתובע, ששבר את ידו, מעל 200 אלף שקלים, לאחר שהוכח כי הם האחראים העיקריים להחלקתו • בנוסף נקבע כי צד ג' – חברה קבלנית לניקיון, תישא גם היא בחלק מהפיצוי
מערכת אוביטר |
תחבושת יד טיפול פצע שבר היד קובעה למשך 3 חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית משפט השלום בתל אביב דן לאחרונה בתביעה לפיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מנפילה על רצפת לובי בית החולים "שיבא". לטענת התובע הנפילה התרחשה לאחר שהחליק על חומר דבק שיש או ליטוש שנותר על המרצפות.
התובע, יליד 1952, נחבל בפניו ובכתף ימין, הובהל לחדר המיון של בית החולים ואובחן כסובל משבר בזרוע, וידו קובעה למשך שלושה חודשים. את התביעה הוא הגיש כנגד מדינת ישראל – משרד הבריאות, אשר אחראים לשטח בו אירעה התאונה. הנתבעות שלחו הודעה לצד שלישי – חברה האחראית על ניקיון בית החולים.
התובע טען כי התאונה אירעה בשל רשלנות וחוסר זהירות של הנתבעות, הוכח קיומו של מפגע ברצפת לובי בית החולים, ומדובר בסיכון בלתי טבעי שהיה על הנתבעות לנקוט אמצעי זהירות שלא ננקטו.
המדינה הכחישה את אחריותה לתאונה וטענה כי לא נהגה ברשלנות. בכל אופן טענו גם כי יש לייחס אשם תורם ניכר למדינה. בנוסף טענו כאמור לאחריות של צד ג'.
צד ג' הכחישו את אחריותם וטענו כי לא הוכח שהתובע נפל כתוצאה מדבק. לטענתם פעלו במיומנות בכדי להסיר את המפגעים.
השופט יובל גזית בחן את הנסיבות שהובילו לתאונה, ומצא לנכון לקבל את גרסת התובע להתרחשות התאונה. לדעת השופט אכן הוא נפל לאחר היתקלות בשכבת חומר ליטוש שהייתה גבוהה מפני הקרקע. העובדה כי בזמנים הרלוונטיים לנפילתו של התובע, נערכו בבית החולים עבודות ליטוש שכללו שימוש בחומרי מילוי וליטוש, ולכן אין מחלוקת על הימצאות חומר ליטוש על הרצפה.
עוד ציין השופט כי בנסיבות המקרה, ראוי להטיל על התובע אשם תורם במידה מועטה, מאחר והוכח כי צעד במהירות שכן מיהר ועסק תוך הליכתו בניסיון להוציא מכיסו כרטיס חנייה.
לאחר מכן עבר השופט לחשב את הפסדי השכר בעבר ובעתיד, הוצאות רפואיות וכאב וסבל, וחייב את המדינה לשלם לתובע פיצוי בסך 215,000 ש"ח.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות