כנופיה מכפר קרע עקבה אחרי חיילים כדי לגנוב מהם נשק

מספר פעמים בעבר נעצרו תושבים מכפר קרע על גניבות נשקים. כעת נעצרה כנופיה מתושבי הכפר, שגנבה נשקים מחיילים
ציון חן |
הרובה שהכנופיה ניסתה לגנוב

בין החודשים יוני 2019 לינואר 2020 ארעו מספר ארועי התפרצות וגניבות נשק מבתיהם של חיילים מבנימינה וסביבתה. בתרגיל מתוכנן טמנו בלשי ימ"ר חוף פתיון לגנבי נשק, שנתפסו על חם במבצע שכלל עוקבים סמויים. עם זאת, לא היה ניתן לקשור את הגנבים האלה לאף אחד מארועי גניבות הנשקים הקודמים.

לפני כשבוע וחצי, בחמישי בערב, הגיע שלושה תושבי כפר קרע בגילאי 27-32, חברי כנופיית גנבי נשק מחיילים, לתחנת הרכבת בבנימינה בשעות אחר הצהריים ועקבו אחרי מטרות פוטנציאליות. העוקבים הסמויים של המשטרה הבחינו בחברי הכנופיה "צדים" בעיניהם חייל ממושב בית חנניה, הסמוך למעגן מיכאל, כשהוא עולה על רכב אמו שאספה אותו מתחנת הרכבת, ועוקבים אחריהם עד לביתם.

לאחר שסימנו את החייל ואת מגוריו, חזרה הכנופיה אל תחנת הרכבת, אבל אז כבר הוזעקו למקום בלשי הימ"ר, שהיו מוכנים להצגה שהם הכינו מראש. בלשית מהיחידה התחזתה לחיילת, שנשאה עימה רובה צה"לי מסוג תבור, שרותך באופן שעשהו בלתי תקין לשימוש. בלש אחר התחזה לבן משפחה, שאסף אותה מהתחנה. הבלש שהגיע ברכב לקח את הנשק מ"החיילת" והניח אותו בתא המטען של הרכב, תוך שהוא אף עוטף את הנשק בחולצה. הגנבים לא הבחינו כי בנוסף, קשר הבלש את הנשק באמצעות כבל שהוכן מראש, על מנת למנוע את לקיחתו.

זוג הבלשים המתחזים הוביל את הכנופיה שעקבה אחריהם לחניון מרכז הקניות "מול זכרון" שבזכרון יעקב הסמוכה. הם החנו את רכבם ויצאו ממנו אל בית הקפה, בשעה שעיניהם הפקוחות של חברי הכנופיה עליהם ועל הרכב, ועיני העוקבים והבלשים – עליהם.

לאחר מספר דקות, פרץ אחד מחברי הכנופיה את חלון הרכב, וברגע שהוציא את הנשק מתא המטען וניסה לברוח איתו אל רכב המילוט, זינקו עליו הבלשים והנשק שהיה קשור בכבל, נשמט מידיו. לאחר מרדף קצר הוא נעצר, ואילו השני שתיצפת בעבורו ברח למטע סמוך, אך נתפס לאחר מכן במחסום משטרתי, כשהוא ברכב המילוט עם הנהג.

גנב הנשק טען בחקירתו כי רק רצה לגנוב את מערכת הסאונד של הרכב, ולתפיסתו, הוא הוציא "דבר מה עטוף", שכלל לא ידע שהוא נשק. הנהג סיפר בחקירתו כי רק יצא "לסיבוב" עם חברו שברח למטע. זאת בניגוד להודאתו בחקירה של המתצפת, כי התקשר אל הנהג באמצעות פייסבוק וקרא לו לאסוף אותו.

המתצפת שברח למטע סיפר בחקירתו כי כלל לא ידע על הפריצה לרכב שהתכוון לבצע חברו. לטענתו, הוא יצא מהרכב "להתרוקן", שמע קול ניפוץ זכוכית, ראה את חברו שובר את שמשת הרכב, וכשראה את השוטרים, נבהל וברח.

כפר קרע
ההיסטוריה הקרובה בין השנים 2015-2018, מלמדת אותנו כי שתי כנופיות מכפר קרע (הסמוך לחריש ופרדס חנה-כרכור), פעלו בעבר בשיטה דומה. בשנת 2015 נתפסו שני תושבי הכפר כשעקבו אחרי חיילים שירדו בתחנת הרכבת בבנימינה לבתיהם, והצליחו לגנוב ארבעה כלי נשק מסוג תבור ו- 16-M.

בשנת 2018, נתפסה כנופיה של חמישה מבני הכפר כשהם פועלים בצורה זהה בדיוק ופעלו גם בתחנת הרכבת של פרדס-חנה במעקבים שלהם אחרי חיילים עם נשקים. אגב, במקרה זה, חלק מחברי הכנופיה כבר נעצרו ונשפטו בעבר על עבירה זהה בדיוק – מעקב אחרי חיילים בתחנות הרכבת הללו, וגניבת הנשקים מבתיהם.

בשנת 2017 התרחשה הגניבה הגדולה של 33 נשקים מבסיס שדה תימן הסמוך לבאר שבע. הגנבים היו שני אחים מבאר שבע, אך הרוב המכריע של הנשקים נמכר לסוחר נשקים גנובים מכפר קרע. זאת, כאשר שוויו של נשק אחד כזה למכירה בשוק השחור עומד על 60-70 אלף שקל.
________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%a8%d7%9b%d7%99-%d7%93%d7%99%d7%9f-%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%90%d7%91%d7%95-%d7%a1%d7%99%d7%99%d7%a3-%d7%a8%d7%90%d7%99%d7%a1/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות