פורסמו התקנות שמסדירות הליכי ערר על החלטות רשות המיסים

בצל הקורונה: משרד המשפטים מסביר כיצד עסקים שנפגעו כתוצאה מההגבלות על פתיחת מקומות עבודה יוכלו לערער על מענקי הסיוע שניתנו על ידי רשות המסים
מעיין לביא |
"לצלוח את המשבר", המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ארכיון. צילום: פלאש 90.
"לצלוח את המשבר", המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ארכיון. צילום: פלאש 90.

פורסמו תקנות המסדירות הליכי ערר על החלטות רשות המיסים בנוגע למענקי סיוע לעסקים אשר נפגעו כתוצאה מההגבלות על פתיחת מקומות עבודה. ייעוץ וחקיקה (משפט ציבורי מנהלי) ניסחו את התקנות והן פורסמו לאחר שאושרו על ידי שר המשפטים. המדובר בוועדות שפעולתן צפויה להיות תקדימית בהיותן דיגיטליות ועיקר דיוניהן יהיו בהיוועדות חזותית. התקנות מסדירות ההתנהלות באופן זה.

במסגרת ההתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה הוטלו הגבלות משמעותיות על המשק וביניהן ההגבלה על פתיחת מקומות עבודה ועל התייצבות של עובדים במקום עבודתם. בהתאם, חוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), התש"ף-2020 ביקש לתת מענק לעסקים אשר כושר השרידות שלהם נמוך מלכתחילה, כדי שיסייע להם בתשלום ההוצאות הקבועות.

בין השאר, החוק קובע הקמתה של ועדת ערר, שתפקידה לדון בעררים המוגשים על החלטות בהשגות שניתנו על-ידי עובד רשות המסים שמנהל רשות המסים הסמיכו לשם כך.

התקנות המוצעות, אשר נוסחו על-יסוד עקרונות סדר הדין המינהלי, מבקשות להסדיר את סדרי הדין בהליכים המתקיימים בפני ועדת הערר האמורה. הליכים אלה יתקיימו בעיקרם באופן מקוון באמצעות היוועדות חזותית.

דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ציבורי מנהלי) אמרה: ״הקמת הוועדות והסדרת פעולתן באמצעות התקנות נועדו לסייע בהעברת המענקים הממשלתיים לבעלי עסקים שנפגעו כתוצאה ממשבר הקורונה ולאפשר להם לצלוח את המשבר. התקנות מסדירות את עבודת וועדות הערר ואת סדרי הדין בהליכים אלה, באופן שיהיו נגישים ומותאמים לבעלי העסקים הזקוקים לשירות זה״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות