רצח את שכנו וזוכה עקב אי שפיות

אמיר בסטיקר רצח בינואר השנה את שכנו לאחר ש"שמע קולות" שקראו לו לעשות זאת • בית המשפט המחוזי קיבל אמש את חוות הדעת שקבעה כי הוא אינו אחראי למעשיו, ושלח את בסטיקר ל-25 שנות אשפוז פסיכיאטרי
מערכת אוביטר |
הותיר את הקורבן להתבוסס בדמו. זירת הרצח באשדוד. צילום: דוברות המשטרה
הותיר את הקורבן להתבוסס בדמו. זירת הרצח באשדוד. צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה אמש את אמיר בסטיקר, תושב אשדוד שרצח את שכנו, איתי מור, בתחילת השנה. כנגד בסטיקר הוגש כתב אישום חמור בו הואשם ברצח.
על פי כתב האישום, סמוך לשעה תשע בערב יצא מור מביתו לזרוק את הזבל, ובדרך חזרה לבית עצר בקומה הראשונה ופתח את ארון החשמל שהיה ליד דירתו של בסטיקר. מסיבה שאינה ברורה לקח בסטיקר סכין חדה מהמטבח, פתח באיטיות ובשקט את דלת דירתו, רץ לעבר מור ודקר אותו מספר פעמים במספר מקומות בגוף.
לאחר שמור התמוטט על הרצפה, עזב בסטיקר את המקום, ובקור רוח מצמרר הותיר את מור להתבוסס בדמו וחזר לדירתו. שעה לאחר מכן קבעו כוחות מד"א את מותו של מור.
הרצח הקשה הותיר את בני משפחתו וחבריו של מור מזועזעים והמומים. מור, שהיה נשוי ואב לארבעה ילדים, בסך הכל ירד לזרוק את הזבל בשעת ערב, ונרצח ללא שום סיבה נראית לעין. הוא לא היה מסוכסך עם אף אחד ומכריו סיפרו על אדם נפלא שלא עשה רע לאיש ומעולם לא היה מעורב באלימות.

מעולם לא היה מעורב באלימות. איתי מור ז"ל
מעולם לא היה מעורב באלימות. איתי מור ז"ל

בסטיקר נעצר עוד באותו ערב, ובחקירתו אמר כי "שמע קולות", שאמרו לו כי מור עומד לרצוח אותו ולכן ביצע את המעשה. בדיון אתמול קבעו השופטים נתן זלוצ'ובר, שלמה פרידלנדר ודינה כהן, כי הם מזכים את בסטיקר בשל אי שפיות הדעת. הנאשם היה חולה בשעת ביצוע העבירה ולפיכך אינו בר עונשין ושהוא עדיין חולה – בהסכמת הצדדים, אנו גם מצווים שהנאשם יאושפז".
באת כוח המדינה, עו"ד ענת בלנרו אמרה בדיון כי, "דומה שאם יש מקרה שבו צריך לקבוע תקופת אשפוז מקסימלית של 25 שנים, ואם אפשר היה יותר,כנראה שהיינו טוענים שצריך גם יותר, אבל זה מה שמאפשר החוק. חוות הדעת מלמדת על חולי עמוק,
חמור ממושך שהיה קיים שם ככל הנראה שנים קודם לאירוע ולמרבה הטרגדיה התפרץ כפי שהתפרץ- והוביל לתוצאה הטרגית למותו של איתי ולשבר בלתי נתפס בחיי המשפחה הגרעינית".
בסטיקר אמר בדיון כי, "אני מתחרט חרטה עמוקה על מה שעשיתי, נכנס בי השטן".
 
 
 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות