גנבה כרטיס אשראי מתיבת דואר וזוכתה: "מדובר בעוני"

כרטיס אשראי קניות
אילוסטרציה shutterstock

השופט מנחם מזרחי מבית משפט השלום ברמלה, החליט לזכות אישה שהודתה כי גנבה כרטיס אשראי. על פי כתב האישום האישה נטלה את כרטיס האשראי מתיבת דואר, ניגשה לסופרמרקט, ושם ערכה קניות של בשר, עוף, מוצרי חלב, שתיה ועוד, ושילמה בכרטיס האשראי הגנוב.
השופט ציין בפתח החלטתו: "כאשר בוחנים את עובדות כתב האישום המסקנה היא כי מדובר בעוני, מסכנות, יותר מאשר עבריינות שמאחוריה מסתתרים מניעים פליליים".
האישה הודתה כאמור בביצוע העבירות, אך עם זאת טענה כי השתמשה בכרטיס האשראי אך ורק לצורך רכישת מזון ושתייה לילדיה, אותם היא מגדלת בקושי רב לבדה. היא טענה כי מדובר במעשים קלים המזכים אותה בהגנת 'זוטי דברים'. טענה נוספת שהעלתה היא כי בנה הקטן נולד עם מום בלב, מה שמאלץ אותה להיות צמודה אליו ומונע ממנה לעבוד.
המדינה מצדה טענה שמדובר בעבירה חמורה ומתוחכמת יותר מגניבת מזון רגילה שנובעת מעוני.
השופט ציין כי אין להקל ראש בעבירות אלה, אך יש לבחון תמיד את המניעים העומדים מאחוריהם. "אבקש להבהיר כי כאשר ביהמ"ש מורה על זיכויה של הנאשמת, כפי שאני אורה עתה, אין ללמוד מזה כי יש היתר, הצדקה או הכשר למעשה גניבה, שכן הרכוש הנגנב הוא קניינו של המתלונן. ועדיין משמעות הדבר שלא ראוי להטביע את הסטיגמה הפלילית על המעשה המתואר בכתב האישום, לנסיבותיו – גניבה של מזון להשביע את רעב הנאשמת ורעבם של שני ילדיה הקטינים – הא ותו לא".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות