החיים כגרושים: הסדרי ראיה בימים של קורונה וריחוק חברתי

החיים במשפחה מפורדת אינם פשוטים כלל, אבל בימים של משבר בריאותי וכלכלי על אחת כמה וכמה. כללים להורים גרושים שיקלו על ההתמודדות עם המצב. השורה התחתונה: זה הזמן להיות בני אדם

החיים במשפחה מפורדת אינם פשוטים כלל, אבל בימים של משבר בריאותי וכלכלי על אחת כמה וכמה. כללים להורים גרושים שיקלו על ההתמודדות עם המצב. השורה התחתונה: זה הזמן להיות בני אדם

בידוד: אם אחד ההורים נמצא בבידוד, הילדים צריכים לעבור להיות עם ההורה השני. במידה וזה בלתי אפשרי, אין סידור חלופי או יש חיכוך בין ההורים בעניין, ניתן להגיש בקשה בהולה לבית המשפט לענייני משפחה שיכריע בסוגיה.

תהיו בני אדם: בלי קשר להסדרי הראיה והתקשורת ביניכם, יש לאפשר להורה שנמצא בבידוד לשמור על קשר טלפוני עם הילדים. זה טוב ליחסים ביניכם והכי חשוב – זה טוב לילדים שזקוקים לתקשורת הזו. כשההורה המבודד ייצא מהבידוד אחרי שבועיים, במידת האפשר יש לאפשר לו שהיה גדולה יותר עם הילדים, ולהגמיש את הסדרי הראיה במידת הצורך. אל תעשו עכשיו התחשבנויות כלכליות קטנוניות, בטח לא על מי נופל העומס של להיות יותר עם הילדים בגלל המצב. זה לא יועיל בדבר.

תהיו מאוחדים בעיני הילדים: אל תחפשו אשמים לעיניהם ("לא היית זהיר והלכת עם החבר'ה ועכשיו אתה בבידוד!"), אל תציגו גישות שונות למשבר גם אם לכל אחד מכם התפיסה שלו. חשוב שהילדים יוכלו לקבל ביטחון מהחזית האחידה של הוריהם.

נסו לראות האחד את מצוקות השניה, כמה שאפשר: אל תשחק עם המזונות שחייב לה, אל תשחקי מולו אם את יודעת שהוא במשבר ופוטר ואין לו עכשיו שקל. נסו לעזור היכן שאפשר, שניכם כבר לא זוג אבל עדיין הורים ומשפחה.

גם אם יהיה עוצר מלא על כל המדינה, זה לא תירוץ להימנע מהסדרי הראיה ולעשות משחקים: אפשרו לילדים במידת האפשר מעבר חופשי בין הוריהם. אם זה לא אפשרי, אפשרו תקשורת חופשית.

אל תסיתו את הילדים נגד ההורה השני. עצה זו כוחה יפה בכל שלב, אבל במיוחד כשהמדינה והעולם במשבר שסופו טרם נראה באופק. הגיע הזמן להתעלות – לטובת הילדים, והאמת – גם לטובתכם שלכם.

________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%9e%d7%a9%d7%a8%d7%93-%d7%a2%d7%95%d7%b4%d7%93-%d7%97%d7%95%d7%94-%d7%a7%d7%9c%d7%99%d7%99%d7%9f-%d7%9e%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%91%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%9c/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות