שב"ס מתבודד: שחרור מוקדם של אסירים, מניעת השתתפות באירועים

בלעדי ל'אוביטר': קצין הרפואה של שב"ס במסמך מיום חמישי: אין אסירים חולים. בינתיים, שחרור מוקדם ומניעת השתתפות בברית והלוויה לאסירים שביקשו לצאת
ציון חן |
כלא צלמון
כלא צלמון. צילום: פלאש 90

מעל ל-500 אסירים פלילים תושבי ישראל, הכלואים במתקני הכליאה של שב"ס ברחבי הארץ ושנותרו להם עד 30 יום לשחרורם המלא, יוצאו לחופשה בתנאי מעצר בית מלא. לאחר תום המועד יגיע מועד שחרורם המלא.

מדובר בצעד נוסף של המשרד לבטחון פנים ושבס להקטנת סכנת התפשטות נגיף הקורונה בתוך מתקני הכליאה. עם זאת, בשבס מדגישים כי הקריטריונים המדודים אינם נוגעים לאסירים ברמת מסוכנות גבוהה. המהלך יבוצע במסגרת התקנות לשעת חירום.

לידי 'אוביטר' הגיע באופן בלעדי מסמך מקצין הרפואה הראשי של שבס, גנ"מ ד"ר ליאב גולדשטיין, כי נכון ליום חמישי האחרון (19.3.20), אין אף אסיר חולה קורונה בבתי הסוהר.

המסמך של קצין הרפואה של שב"ס

מדיניות הבידוד שנכפתה יצרה גם איסורים שלא היו קיימים. בהתאם למצב החירום, שבס עצר לאסירים את ביקורי המשפחות, החופשות המתוכננות וגם את יציאות החירום. כך, לדוגמא, אסיר עולם שלא התאפשר לו להיות נוכח בברית בנו, רו"ח נוכל שנמנע ממנו להשתתף בהלוויה של אביו שנפטר.

בכלא איילון התלוננו אסירים מאגף 3 כי הם מוחזקים עשרה אסירים בתא ללא מרחק בטחון של 2 מטרים, מה עוד שחלק מהאסירים מקוררים וסובלים מחום ושיעול. לטענת האסירים הם גם לא מקבלים חומרי חיטוי. לדברי שבס האסירים נבדקו והם אינם נושאים את סימני הקורונה.
_____________________

דיני עבודה קורונה
נקלעתם לבידוד? מה חובת המעסיק כלפיכם? האם אתם זכאים לשכר בעבור ימי הבידוד? האם תהיו זכאים לדמי אבטלה כשאתם בבידוד? כל השאלות בנוגע לדיני עבודה בחדר המצב שלנו בקבוצת הוואטסאפ שמנהלת עו"ד ליזה דמרי מומחית לדיני עבודה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות