חשד: מדריכה במרכז תעסוקה שיקומי גנבה מעובדים בעלי מוגבלויות

מפלג ההונאה של משטרת מחוז ת"א עצר את תושבת יפו, 45, בחשד שגנבה כסף מזומן, כרטיסי אשראי, המחאות ותכשיטים בהיקף של עשרות 50 אלף שקלים מתיקים של עובדים במרכז השיקומי. סנגורה: "היא קלפטומנית"
רונן לוי |
אילוסטרציה

מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל אביב, עצרו את תושבת יפו, בת 45, שעבדה כמדריכה במרכז תעסוקה שיקומי בעיר, בחשד שגנבה מבעלי מוגבלויות העובדים במרכז השיקום. בחודשים האחרונים נפתחו נגדה לא פחות מ-19 תיקים בחשד לגניבה. הסנגור טען כי "מדובר בקלפטומנית".

המשטרה פתחה בחקירה סמויה לפני כמה חודשים, עם קבלת מידע בדבר חשד שהאישה שעובדת כמדריכה שיקומית במרכז תעסוקה בת"א, נהגה על פי החשד לגנוב כסף מזומן, כרטיסי אשראי, המחאות ותכשיטים בהיקף של עשרות אלפי ש"ח, מתיקים אישיים של עובדים במקום, בעלי מוגבלויות. נגד החשודה, הצטברו תלונות שונות לגבי אירועים של הונאה, גניבת שיקים, זיופם ורכישה ושימוש לרעה בכרטיסי אשראי של עובדים במקומות עבודה בהם עבדה החשודה וסכום העבירה המצטבר עומד על כ-50 אלף שקלים.

בדיון שהתקיים בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בתל אביב, נטען על ידי נציג המשטרה כי 3 פעמים החשודה נחקרה ובכל הפעמים היא אמרה שהיא יותר לא תעשה את זה והיא מוכנה להחזיר את הכסף. אולם, לדברי נציג המשטרה, קיימת בעיה עם ההמחאות הגנובות, מאחר והיא מסרה אותן לבנק דיסקונט, בנק הדואר ולבנק נוסף. עוד עלה שהיא החזירה חובות דרך המחאות של מוגבלים אשר נגנבו.

הסניגור טען מנגד כי, "אין מחלוקת כי מדובר במחלה קלפטומנית, מטופלת על ידי פסיכיאטר ופסיכולוג באופן קבוע. מרשמים הוצגו ליח' החוקרת. מדובר בחשודה שמוסרת גרסה מפורטת בכל חקירותיה. היא לא הרחיקה עצמה ולא מילאה פיו מים. היא אמרה שיש לה בעיה והיא חולה והיא חוזרת על מעשיה. המעשים לא מבוצעים על רקע חובות ועל רקע שימוש בסמים או על רקע איומים מהעולם התחתון. מדובר בחשודה שמבצעת את המעשים כתוצאה מאותה מחלה".

השופט, עלאא מסארווה, האריך את מעצרה ביממה, על מנת שתמצא לה חלופת מעצר הולמת ולא אצל בן זוגה הנוכחי. "השילוב של שיתוף הפעולה של החשודה עם עוצמת עילת המעצר והפגמים שנפלו בהתנהלות של היחידה החוקרת מצדיק העדפת אפשרות שחרור ואולם על החלופה להיות מיטבית בנסיבות. לא ניתן לקבל חלופת מעצר אצל בן זוגה הנוכחי של החשודה ויש להציע חלופה קונקרטית לבית המשפט. בשלב זה ועד שתוצג חלופה אני מותיר את החשודה במעצר ", דברי השופט מסארווה.

___________________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עלאא מסארווה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות