ייפתחו מעונות יום בבתי החולים לטובת הצוות הרפואי

שר הרווחה אקוניס הורה על פתיחת שבעה מעונות יום לפעוטות שהוריהם בצוותים הרפואיים, על מנת להקל על ההורים בעבודתם
נעמה כהן |
פעולות טיהור בביה"ח איכילוב בתל אביב. צילום: פלאש 90

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה וסגירת כל מוסדות החינוך בהוראת משרד הבריאות, הנחה שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס את מנכ"ל המשרד, ואת הצוותים המקצועיים באגף מעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה והרווחה, לפעול לפתיחה של שבעה מעונות יום בבתי חולים, במטרה לתת מענה לצוותים רפואיים שהינם הורים לפעוטות מגיל לידה ועד גיל שלוש.

מדובר במעונות שיפעלו בהדסה עין כרם בירושלים, הלל יפה בחדרה, רמב״ם בחיפה, איכילוב בתל אביב, אסף הרופא בבאר יעקב (צריפין), סורוקה בבאר שבע וביה״ח ברזילי באשקלון. כל מעון יכלול בין שלוש לארבע קבוצות ילדים, כאשר עפ״י הנחיית משרד הבריאות הקבוצות במעון לא יעלו על 10 משתתפים, דהיינו שתי מטפלות לכל שמונה פעוטות ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

שעות הפתיחה וכן התשלום יהיו כבשגרה. המעון יחויב לעמוד בסטנדרטים להפעלת מעון, לרבות נושאי חינוך-טיפול, תזונה, בטיחות ועוד. ההיערכות לפתיחת המעונות נעשית בימים האחרונים והם עתידים להיפתח במהלך השבוע הקרוב. הזכאות תינתן להורה יחידני או זוג הורים המוגדרים כעובדים חיוניים בבתי חולים, להם ילדים בשכבת הגיל הספציפית למעונות היום.

המעונות יופעלו על ידי הצוותים המקצועיים שפועלים במעונות בשגרה, של ויצ״ו ונעמ״ת, ויוגדרו כמעונות בפיקוח המדינה. ההורים יהיו זכאים לתשלום מפוקח ויזכו לסבסוד עפ״י הוראות החוק.

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס: ״עם ישראל חב חוב ענק לצוותים הרפואיים שעושים לילות כימים כדי להבטיח את שלומנו. הם מחרפים את נפשותיהם כדי לטפל באזרחי ישראל ואנחנו מחוייבים לסייע כדי להקל את עבודתם. המתווה שהשגנו הוא צעד ענק כדי להקל עליהם – וזאת תודתנו הקטנה, בשלב זה״.
_________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות