אושר מתווה העבודה הזמני מהבית לשופטים ורשמים בתקופת מצב החירום המיוחד

עם התבססות שגרת החירום שמשבר הקורונה הביא לחיינו, נערכים ברשות השופטת להמשך הפעילות בצורה בטוחה, כולל עבודת שיפוט מהבית
אייל חן |
"מחיקת חובות אינו מונח משפטי". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

כחלק מהיערכות הרשות השופטת לפעילות במהלך תקופת מצב החירום המיוחד, הנחה היום מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, על דעת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, כי ככלל, שופטים יעבדו מהבית ולא מבית המשפט. זאת למעט מקרים שבהם נוכחותם נדרשת בבתי המשפט ובבתי הדין, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

העבודה מהבית כפופה לאישור נשיא בית המשפט או בית הדין שיינתן, בין היתר, על יסוד הצרכים התפעוליים של בית המשפט או בית הדין, וההכרח לתת בראש ובראשונה מענה לטיפול בהליכים הנדונים בעת "מצב החירום המיוחד". עוד הנחה המנהל את השופטים, לנצל תקופה זו לצמצום מלאי התיקים ולהשלמת טיפול ככל הניתן בנושאים פתוחים.

לשופט העובד מהבית במהלך שבוע עבודה, עד חג הפסח, ינוכה ממאזן ימי השבתון סך של שני ימי שבתון לכל שבוע. שופטים שיבקשו לנצל תקופה זו בכללותה לשבתון כתיבה, יוכלו כמובן לעשות זאת.

הנחיה זו תחול גם בעניינם של רשמים ורשמים בכירים, אשר יוכלו אף הם לעבוד מהבית בהתאם להנחיות הנשיא וצרכי בית המשפט או בית הדין. הם יעשו זאת במתווה של הפחתת יום ארעי או יום חופשה אחד עבור כל שבוע עבודה מהבית, היות שאינם זכאים לימי שבתון.

הנחייה זו תהא בתוקף החל מיום 22.3.2020 ועד לאחר חג הפסח (בימי החג יחולו הכללים הרגילים הנוהגים בפגרת הפסח), בכפוף להערכות מצב עדכניות ולהוראות הגורמים המוסמכים.

המנהל הביע בשמו, ובשם נשיאת בית המשפט העליון הערכה רבה על מסירותו של כל הסגל השיפוטי והמנהלי בבתי המשפט ובבתי הדין ברחבי הארץ בתקופה זו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות