המזוודה לא הגיעה לחו"ל? זה הסכום שמגיע לכם כפיצוי

המזוודה הגיעה לאחר שבוע. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה, דן לאחרונה בתביעה שהוגשה כנגד חברת התעופה 'ישראייר'. התובע, ארנון כהן, טס לפני שנתיים יחד עם בנו לטיול ג'יפים במונטנגרו בטיסה של 'ישראייר'.
כשהגיעו השניים למונטנגרו גילו להפתעתם כי המזוודה של כהן לא הגיעה. הוא פנה לנציגה של החברה, שאמרה לו כי המזוודות יגיעו למחרת. כהן היה חייב לצאת לטיול שאורגן כבר לפני כן, ולכן עזב את המקום ונשאר בקשר עם נציגי החברה. בפועל, המזוודה הגיעה אליו רק שבוע לאחר הטיסה.
החברה הציעה לו פיצוי בסך 100 דולר אך הוא סירב לקבל אותו והגיש את התביעה, כאשר סכום הפיצוי שדרש הוא 10,000 ש"ח. החברה טענה בכתב ההגנה כי המזוודה לא הגיעה עקב טעות בשינוע של רשות שדות התעופה. המזוודה, כך מסתבר, שונעה בטעות לקייב במקום למונטנגרו.
https://www.instagram.com/p/BhWuCcvAfwN/?taken-by=israir_israel
לטענת 'ישראייר', היא אינה האחראית לשינוע המזוודה למקום הנכון, ומכל מקום היא ממליצה על ביטוח כבודה לכל נוסע. בהמשך נטען כי הוצא לתובע פיצוי מוגדל של 200 דולר, אך גם לזה סירב התובע. כמו כן נטען, כי דרישה לפיצוי בסך 10,000 ש"ח אינה מידתית ומוגזמת.
השופט הבכיר אביהו גופמן ציין כי סעיף 10 לחוק התובלה האווירית קובע את עקרון ייחוד העילה לפיו אחריות המוביל תהא במקום אחרות לפי כל דין אחר. כך גם סעיף 19 לאמנת מונטריאול מטיל על המוביל את האחריות בגין איחור בהגעת הכבודה, אלא אם כן נקט המוביל בכל האמצעים למניעת הנזק.
השופט דחה את טענת החברה לפי רשות שדות התעופה היא הממונה על השינוע, מכיוון שבמקרה הזה המזוודה כלל לא הועלתה למטוס אלא נשלחה לקייב. כך גם דחה את הטענה כי הנוסע יכול היה לבטח את המזוודה, שכן נקבע בפסקי דין קודמים שהנוסע אינו חייב ברכישת ביטוח.
לסיכום קבע השופט כי בנסיבות המקרה יש להעמיד את הפיצוי על סך 3,000 ש"ח, מאחר שהתובע נותר ללא ציוד אישי או ביגוד חם, כאשר זמן הקניות היה מוגבל, ולכן נגרמה לו עוגמת נפש.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות