אין ספורט – אבל יש תביעה על שידורי הספורט

תאגיד השידור הישראלי "כאן" תובע מערוץ הספורט 5 מיליון שקלים והפסקת שידור התכנים ההיסטוריים של רשות השידור, השייכים לתאגיד
אייל חן |
שידורי ספורט. צילום: פלאש 90

דווקא כעת, שכל הספורט הישראלי והעולמי בהקפאה והאולימפיאדה ככל הנראה בסכנת ביטול, הגיש השבוע תאגיד השידור 'כאן' תביעה בסך חמישה מיליון שקלים נגד ערוץ הספורט, בגין הפרת קניין רוחני ובקשה להוצאת צו מניעה. לטענתם, ערוץ הספורט משתמש בשידורים שלהם ללא כל אישור. ערוץ הספורט עדיין לא הגיש כתב הגנה.

התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, עוסקת בשידור בלתי מורשה בהיקפים אדירים של תכנים מקוריים של תאגיד השידור כאן. אלו תכנים שהתאגיד הינו בעל הזכות הבלעדית בהם, והיחיד שרשאי להתיר את הקלטתם לצורכי שידור או את הקרנתם בפומבי בישראל.

"בניגוד לערוצי הטלוויזיה המסחריים, התובעת מקיימת את שידוריה כשירות ציבורי, מוגדרת כ״גוף מבוקר״ כמשמעותו בחוק מבקר המדינה, ונתונה לפיקוח מועצת תאגיד השידור הישראלי. לתובעת זכויות יוצרים בתכנים שהופקו על ידי רשות השידור, ואשר עברו לבעלות התובעת מכוח חוק השידור הציבורי הישראלי. זכות השידור (לרבות זכות ההקלטה לצורכי שידור) הינה קניינה הרוחני של התובעת והנתבעת, אשר עושה שימוש בקניינה זה ללא הרשאה כדין, מפרה את הוראות חוק זכות יוצרים", נכתב בתביעה.

בתביעה מצוין כי בין ערוץ הספורט לרשות השידור נחתמו בעבר הסכמים שונים' שהסדירו את השימושים המותרים לשידור בתכנים מסוימים. אלא שמדובר בהסכמים שתוקפם חלף זה מכבר, והעובדה שערוץ הספורט המשיך לשדר ולעשות בתכנים כבשלהם, לאחר תפוגת ההסכמים שהיו בין הצדדים, מהווים פגיעה בקניינה הרוחני של התובעת ופגיעה כלכלית משמעותית.

"הנתבעת אף הרחיבה את היקף הזכויות שהוקנו לה במסגרת ההסכם וערכה שינויים בתכני התובעת ללא היתר ובניגוד מוחלט להסכם. מעבר לכך, השתמשה הנתבעת בתכנים שמעולם לא הוסכם עליהם, בלא כל קשר לשאלת תוקף השימוש ומסגרת השימוש. השימוש בתכנים ממועד תום ההסכמים ושידור תכנים מפרים שלתובעת זכויות בהם בערוצי הנתבעת ללא קבלת הרשאה כדין מהתובעת, הינם הפרה בוטה של זכויות היוצרים של התובעת". עוד נכתב בתביעה: "למען הסר ספק, יובהר כי מרגע הקמת התובעת, תאגיד השידור, לא ניתנה לנתבעת כל הרשאה לעשות שימוש בתכנים המקוריים של התובעת".

תאגיד השידור כאן מבקש מבית המשפט להוציא צו מניעה קבוע נגד ערוץ הספורט, שיאסור עליהם להקליט לצורכי שידור, ולשדר בערוצי הטלוויזיה שבבעלותם, תכנים מוגנים שלתאגיד יש זכויות בהם. וכן הוצאת צו למתן חשבונות, במסגרתו ידרש מערוץ הספורט לחשוף את כלל השימושים שעשו ללא הרשאה, וכלל ההכנסות שנוצרו לה בעקבות שימוש מפר זה, ולחייב את ערוץ הספורט בתשלום של חמישה מיליון שקלים.

למאמרים משפטיים בנושא זכויות יוצרים
_________________________

עורך דין אדי בליטשטיין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות