משרד הבריאות: כשיפתחו המלונות נאפשר מתווה כניסת תיירים ממדינות ירוקות

המשנה למנכ"ל שרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, נטש את הדיון בוועדת הכלכלה בעקבות ויכוח בנושא הפעלת הצימרים. ח"כ מרגי: "התנהלות לא מקובלת, אם אין לו סבלנות שיצא לחופשה או לחל"ת"
נעמה כהן |
פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות
פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. צילום: פלאש 90

פרופ' איתמר גרוטו המשנה למנכ״ל משרד הבריאות נטש את הדיון בוועדת הכלכלה לאחר חילופי דברים בנושא הפעלת הצימרים. יו"ר הוועדה, יעקב מרגי אמר בתגובה כי "ההתנהגות הזו אינה מקובלת ולא כך צריך להתנהג בעל תפקיד שמצופה ממנו להתנהל באורח רוח ובסבלנות, אם לא אז שייקח חופשה או יצא לחל"ת".

מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, אמר כשתתאפשר פתיחת המלונות יתאפשר מתווה כניסת תיירים ממדינות ירוקות, בדיון שיזם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, באשר לכניסת תיירות נכנסת. יו"ר הוועדה מרגי בירך על איי התיירות הירוקים ואמר: "חייבים לאפשר חידוש תיירות הפנים והחוץ, כמובן מתוך זהירות ומתינות ולא כפי שהיה בגל הראשון. אבל מדובר באחד ממנועי הצמיחה של המשק וצריך להתחיל את המתווה. צימרים זה אחד הדברים שלא ברור למה מתעכבים, וכך גם הכנת מתווה לכניסת תיירים לישראל".

בתגובה, סמנכ"ל משרד התיירות, פיני שני, אמר כי מתווה לכניסת תיירים ממדינות ירוקות הוצג למשרד הבריאות לפני למעלה מחודשיים ובפועל הוא יושב על שולחן הנהלת משרד הבריאות ומחכה לאישור. ״אנחנו לא משלים את עצמנו שיהיו תפוסות גבוהות, אבל נתחיל להניע את הגלגלים", אמר שני. "משרד התיירות בעד פתיחת הצימרים. שרת התיירות הציגה את זה ועמדתה לא התקבלה. לפי המתווה לתיירות נכנסת – תיירות ממדינות ירוקות תיכנס ללא בדיקות מתווה פשוט וקל שמחכה לאישור הנהלת משרד הבריאות״.

מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון השיב, כי השר אדלשטיין חשב שלא נכון לאשר מתווה כזה כשכל הציבור נכנס לסגר. ״אבן הנגף העיקרית שלנו היא התחלואה בעולם", כך לדבריו. "חשבנו על מדינות שהיו ירוקות ולצערנו הן אינן כבר. כרגע נשארים עם קנדה קוריאה ויפן, אבל אני מסכים שצריך להתחיל עם מישהו כדי להניע את התעשייה הזו״.

ד״ר שלמון והוסיף: ״מסכים שכשתתאפשר פתיחת מלונות יתאפשר המתווה הזה. לגבי הצימרים השרה העלתה את זה לפני השר שלי וההחלטה היא לא לפתוח בשבוע הבא. מניח שזה יעלה לקבינט מתוך צורך ברור. צריך לזכור שזה לא חסר כל סיכונים, מצד שני ברור שצריך להניע את התעשייה הזו".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' גרוטו ציין במהלך הדיון כי במשרד הבריאות מסתכלים על התמונה הכוללת, כי למעשה כל מגזר אפשר היה לפתוח בנפרד והכל היה מצוין. ״אם אנחנו פותחים מסעדות זה מעלה סיכון לתחלואה", הדגיש, "למרות שכל מסעדה בנפרד זה לא סיכון גדול. לגבי מתווה כניסת תיירים, הכנו מתווה והתקדמנו הרבה מאוד. מקדמים את הבדיקות המהירות וזה מתקדם יפה מאוד. צריך לזכור שאחת הבעיות שלנו שהיינו מדינה אדומה. אנחנו בדרך למדינה ירוקה ונערכים לזה בקיצור בידוד לאנשי עסקים, הנוהל מוכן ומחכה לאישור שר הבריאות״.

גרוטו ציין עוד: ״מתווה תיירים ממדינות ירוקות אפשר לקדם אותו כמתווה ירוק לירוק, אחת הבעיות שאין כל כך מדינות ירוקות לכן יהיה קשה להביא תיירים ממדינות ירוקות. הגיעה היא רק העיתוי והעיתוי כרגע הוא לא מתאים. בסוף הקורונה הגיעה לישראל מבחוץ וכשהיא חזרה בהרבה מדינות זה הגיע מבחוץ".

בתגובה לדברי גרוטו אמר ח"כ מרגי: "המשק לא מחכה להחלטת הקבינט. משרדי הממשלה לא נכנסו לסגר, צריך להכין מתווה, לאשר מולכם ובמידה ופתחתם צריך לדעת איך המלונות יעבדו".

שר התיירות לשעבר, אסף זמיר, תהה מה הסכנה במשפחות שמתארחות בצימרים. פרופ' גרוטו השיב כי צימרים יפתחו בשלב השלישי וכרגע אנחנו לפני השלב השני. ח"כ מיקי לוי התפרץ בצעקות ושאל מדוע לא לפתוח את הצימרים. בעקבות ההתפרצות אמר פרופ' גרוטו כי אם כך יתנהל הדיון הוא נוטש אותו. היו"ר מרגי אמר בתגובה כי "ההתנהגות הזו אינה מקובלת ולא כך צריך להתנהג בעל תפקיד שמצופה ממנו להתנהל באורח רוח ובסבלנות, אם לא אז שייקח חופשה או יצא לחל"ת".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות