חשוב: הנהלים החדשים בימי הקורונה

מלשכת עורכי הדין ומלשכתו של שר המשפטים נמסרו לנו העדכונים החדשים לגבי המצב בבתי המשפט, נכון לעכשיו:
מערכת אוביטר |
שר המשפטים, אמיר אוחנה, וראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי. צילום: פלאש 90

מלשכת עורכי הדין ומלשכתו של שר המשפטים נמסרו לנו העדכונים החדשים לגבי המצב בבתי המשפט, נכון לעכשיו:

בהתאם להמלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות בשל נגיף הקורונה ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה: שר המשפטים אמיר אוחנה מודיע על מצב חירום מיוחד בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל ל-24 השעות הקרובות.

היום (ראשון ה- 15.3) יתקיימו דיונים דחופים בלבד, ורק בעניינים המפורטים להלן:

• מעצר ושחרור בערובה
• מעצר מנהלי
• עתירות דחופות לבג״ץ
• עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב החירום המיוחד
• סעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים
• עניינים דחופים בהוצאה לפועל ובהם:

מועד דיון בעניין שאינו מן העניינים המפורטים לעיל שנקבע לתקופת תקפה של ההודעה – בטל; מועד דיון לעניין כאמור ייקבע מחדש לאחר תום תקופת תקפה של ההודעה. עוד קובעות התקנות הוראות בעניין אגרות והארכת מועדים.

שימת ליבכם מופנית לסמכותו של נשיא בית משפט לקבוע, מטעמים מיוחדים שירשמו, כי הליך מסוים הנמנה עם העניינים המפורטים לא יידון, או שהליך מסוים שאינו נמנה עמהם – יידון.

בתקופת מצב החירום המיוחד יתקיימו דיונים רק בעניינים הבאים:
בקשת חייב לבטל פקודת מאסר, בקשת חייב לעכב או לבטל פינוי, בקשה לביטול מימוש כספים, בקשת זוכה לנקיטת הליך דחוף לפני המצאת אזהרה, בקשת זוכה לעכב יציאה מהארץ, בקשת חייב לבטל עיכוב או הגבלת יציאה מהארץ, ביטול הגבלת חייב מקבל דרכון.

תקנה 4 לתקנות קובעת שתקופת תוקפה של ההודעה לא תיספר במניין הימים לצורך הגשת כתבי בי-דין, בקשות וכדומה.

במהלך היום תתבצע הערכת מצב עם כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, לצורך בחינה והיערכות מיטבית של המערכת — לאחריה יוחלט על המשך המדיניות.

ככל שיוחלט על הארכת תוקף ההודעה מעבר ליום א', יש בכוונתו של מנהל בתי המשפט לעשות שימוש בסמכות הנתונה לו בתקנה 3(ה) לתקנות אלה ולקבוע סוגי עניינים נוספים שיידונו בבתי המשפט. בהמשך נפנה אליכם בצורה מסודרת על מנת לגבש יחד רשימה של סוגי עניינים שלדעתכם ראוי לקיים בהם דיונים בנוסף לאלה המפורטים בתקנות.

מחר צפויה הממשלה לדון בסדרה של תקנות לשעת חירום בעניינים שונים אשר ישפיעו על מהלך הדיונים בבתי המשפט ובכלל זה קיום דיוני הארכות מעצר (לרבות עררי מעצר ובקשות לעיון חוזר) בהיוועדות חזותית, שיחות ועידה טלפוניות או אמצעי טכנולוגי אחר, דיוני הארכות מעצר של החייבים בבידוד בית בהעדרם, צמצום הדיונים בוועדות השחרורים ועוד.

עוד מסרה לשכת עורכי הדין: מאחר ובתי הדין לעבודה, לא נכללים בצו שהוצא אתמול לגבי פעילות בתי המשפט להיום (15.3), אזי הדיונים מתקיימים היום בבתי הדין לעבודה כרגיל. יחד עם זאת, ככל שיוגשו בקשות פרטניות לגבי דחיית מועד דיון, הן ישקלו באופן ליברלי. גישורים בבית הדין – מבוטלים. לשכת עורכי הדין מטפלת בהכללת בתי הדין לעבודה במסגרת הכוללת.

עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין, מסר:

"חברות וחברים יקרים,

"בימים אלו, בהם משבר נגיף הקורונה כופה עלינו סדר עולמי חדש, אני פונה לכל אחת ואחד מכם ומבקש להעביר אליכם מסר חד וברור: לשכת עורכי הדין בראשותי תעמוד לרשותכם בימים לא פשוטים אלו ותעשה הכל על מנת לתת מענה לכל שאלה ובעיה.

"בשגרת החירום בה מתנהלת המדינה, ובכלל זה מערכת המשפט, נעדכן אתכם לאורך כל שעות היממה ובזמן אמת בכל הנחיה חדשה שקשורה לפעילות השוטפת.

"כמו כן, על מנת לשמור איתכם על קשר ישיר ורציף אני מבקש לפנות אליי באמצעות הודעת וואטסאפ לטלפון 0505-201193 בכל נושא ועניין ואף, מעמיד לרשותכם את דף הקשר של כל עובדי לשכת עורכי הדין ואתם מוזמנים לפנות אליהם בכל נושא רלוונטי.

מעל לכל, חשוב לי שתדעו שכל יושבי ראש המחוזות, חברי המועצה הארצית ואני עומדים לרשותכם 24/7 ונעשה הכל כדי לשרוד את התקופה הקרובה בצורה שפויה ומושכלת".

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עורך הדין אבי חימי

עו"ד יוסף ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין: "הכנסו בבקשה לתיקים שלכם באמצעות נט המשפט (ככל שזה יעבוד) ותבדקו אם הדיונים בתיקים שלכם מתקיימים מחר. בחלק נכבד מהתיקים בית המשפט דחה עצמאית את הדיונים מחר עקב המצב".

עו"ד יוסף ויצמן

עוד הוסיף ויצמן: "ללקוחות ראשות האכיפה והגביה – לאור ההנחיות המעודכנות מהערב, קבלת הקהל היום בלשכות ההוצאה לפועל תהיה במתכונת של מקרים דחופים בלבד כמו בפגרה, ובכל מקרה רצוי לשלוח את הבקשות בפקס או להגישן באמצעות אתר האינטרנט של הרשות. לא יבוצעו צווי הבאה וכל פעילות מבצעית. דיונים בפני רשמים שנקבעו למחר, וכן ישיבות הסדר לפי חוק חדלות פירעון יבוטלו. הוראות מעודכנות יפורסמו בהמשך".

_________________________________________

אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה
מאות בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתמודדים עם אבדן הכנסה עצום בשבועות האחרונים, השאלה אם יש את מי לתבוע וכיצד לעשות את זה היא שאלה שיש להפנות לעורכי דין העוסקים בתחום בלבד, מצורף קישור לקבוצת וואטסאפ בניהולו של עורך הדין דודי רד בה תוכלו לקבל מענה ראשוני לשאלות בתחום אובדן הכנסה בעקבות וירוס הקורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות