תביעת מיליונים נגד חברת אקסלנס ובנק מזרחי בגין השבה של כספים שנעלמו מקופות גמל

למרות כל הודעות אקסלנס, כך על פי התביעה, ניתן לראות בין השאר, כי סכום הכסף אשר היה בחשבון בקופת שומרון ואשר עמד בסוף שנת 2005 על כ-430 אלף שקלים, נעלם בשנת 2006 כלא היה
אייל חן |
כספומט

בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, מתנהלת בימים אלה תביעת מיליונים, של המועצה הדתית האזורית מטה בנימין ו-32 מעובדיה בעבר ובהווה וכן  23 עובדים שמסיבה זו או אחרת לא הצטרפו וכב' ביה"ד אפשר לתבוע בשמם , אותה הגיש עו"ד דניאל סוסנוביק נגד בנק מזרחי ואקסלנס נשואה גמל ופנסיה, בגין השבה של הפקדות המועצה הדתית כמעסיק בקופת גמל וקרן השתלמות- שלא פוצלו לחשבונות העמיתים והתובעת וכן של הפקדות עמיתים, שלא הופקדו במלואן בחשבונותיהם, כמו גם, של כספים אשר הופקדו והועלמו.

על פי כתב התביעה,  המועצה הדתית האזורית מטה בנימין, הפקידה כספים עבור עובדיה לפחות משנת 1983, לשומרון קופה לתגמולים ופיצויים בע"מ ואסף קרן השתלמות לעובדים, קופות שהיו בניהול הבנק עד להעברתן לניהול אקסלנס וחודש אוקטובר 2008 הושלמה העברתן לניהול אקסלנס.

לפני כ-10 שנים, ניתן פסק דין חלקי בהליך הראשון, ולפיו חויבו הנתבעים להשיב לתובעת את כל כספי הפיצויים, שבשנים 1983-1993 הפרישה בטעות עבור עובדיה לקופת "שומרון" של הבנק.

כל זאת כיון שעובדיה היו מבוטחים בפנסיה תקציבית. כספי הפיצויים שהופרשו לקופת "שומרון", הופקדו בהתאמה בחשבון על שם התובעת, ובחשבונות על שם עובדיה.

סכום כספי הפיצויים בסך כ-620 אלף שקלים, נכון לסוף שנת 2008, שהושב לתובעת, נסמך בעיקר על פרוט הסכומים שמסרה אקסלנס ב"דו"ח למעסיק". לגבי הפקדות נוספות שהפרישה ה המועצה הדתית האזורית מטה בנימין לגמולים ולקרן השתלמות לא ניתנה החלטה באותו פסק הדין.

רצף האחריות לניהול הקופות ולפיכך גם לפיצול נאות של ההפקדות אל חשבונות המועצה והעמיתים, נמשך מהבנק לאקסלנס, פורט בתביעה על ידי עו"ד סוסנוביק שכתב כי בהודעת אקסלנס "על השלמת העברת ניהול מרצון של קופות הגמל…" – לרבות שומרון ואסף – אקסלנס התחייבה כי: "במסגרת הליך העברת ניהול קופות הגמל כאמור, יועברו פרטי העמיתים בקופות הגמל והמידע אודותם המצוי במאגרי המידע של קופות הגמל בהן הנם עמיתים, מבעלותה של אקסלנס-קופות מזרחי לשעבר בע"מ לאקסלנס נשואה גמל בע"מ…יודגש כי לא יהא בביצוע ההליך כדי לפגוע בזכויות העמיתים בקופות הגמל והן נשארו ללא שינוי".

למרות כל הודעות אקסלנס, כך על פי התביעה, ניתן לראות בין השאר, כי סכום הכסף אשר היה בחשבון בקופת שומרון ואשר עמד בסוף שנת 2005 על כ-430 אלף שקלים, נעלם בשנת 2006 כלא היה. "נראה כי מעשה זה של העלמת סכומים לא מבוטלים אשר נחסכו על-ידי התובעת במשך שנים רבות, עוד משנת 1985, באופן פתאומי על ידי הבנק, ללא יידוע התובעת, נעשתה תוך שימוש לא ראוי "בשיטת מצליח" ולכל הפחות בוצעה ברשלנות קיצונית", כתב עו"ד סוסבניק בתביעה

 

עורך דין דניאל סוסנוביק מסחרי וחוזים
עו"ד דניאל סוסנוביק
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות