עונש קל לשודדת ה"טודו בום"

"שוד מתוחכם". צמד ה"טודו בום" בפעולה. צילום: דוברות המשטרה
"שוד מתוחכם". צמד ה"טודו בום" בפעולה. צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר את דינה של יובל מוצפי, וקבע שהיא תרצה שישה חודשי עבודות שירות. מוצפי הייתה בת זוגתו של בר בן סעדון, ויחד הם ביצעו מספר מקרי שוד במרכז הארץ. בכתב האישום המקורי יוחסו בתחילה לבן סעדון 11 מקרי שוד, חלקם בסיוע מוצפי.
בתחילת השנה הצדדים חתמו על הסדרי טיעון לפיהם בן סעדון הודה בתשעה מקרי שוד בנסיבות מחמירות, שלוש עבירות גניבה ובשלוש עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע. מוצפי מצידה הורשעה במעורבות ב-3 מקרים בלבד, והודתה בסעיפים קלים יחסית.
על פי כתב האישום השניים שדדו סכום של 400,000 ש"ח במהלך מספר חודשים, כאשר נטען כי המניע למעשי השוד הוא לממן רכישת סמים בהם השתמשו.
מחקירת המשטרה עלה כי מוצפי ביצעה הכנת שטח לפני השוד, שכללה כניסה לסניפי הבנק, בדיקת רמת האבטחה וצילום הסניף. בני הזוג ניהלו בניהם קשר של הודעות מסרונים לפני ואחרי ביצוע מעשי השוד – "תאחלי לי בהצלחה", "אני בדרך הביתה, הכל בסדר טודו בום". מוצפי מצידה שלחה לבן סעדון "בהצלחה אהובי".
במהלך היום נשמעו טענות רבות ברשתות החברתיות על העונש הקל שנגזר על מוצפי, בוודאי ביחס לעונש של בן זוגה. היה מי שציין כי מדובר בעונש לפי מגדר, ולא לפי עוצמת הראיות ומשקלן. באחד הפוסטים שעלו בנושא נכתב: "חוקי סדום: הגבר קיבל 11 שנה בכלא, האשה 6 חודשים של עבודות שירות. היו שותפים זהים בתכנון וביצוע הפשעים. היא יזמה ותיכננה, הוא היה החמור שהלך וביצע. איפה השוויון בעונש??".

"הליך חריג". עו"ד נס בן נתן
"הליך חריג". עו"ד נס בן נתן

עו"ד נס בן נתן, שייצג את מוצפי, דוחה את הטענות בשיחה עם 'אוביטר': "אלו טענות לא מבוססות והתשובה להבדלי הענישה פשוטה מאוד. הגבר הורשע בתשעה מעשי שוד אקטיביים שהוא ביצע, היא הורשעה בשלושה אישומים בלבד שבמסגרתם היא סייעה לו לקבלת נתונים לגבי הבנקים, היא לא השתתפה בפועל בשוד. לכן הסיפור הוא אחר, זה תיק אחר והפער בין המקרים הוא עצום".
בן נתן הוסיף כי מדובר בגזר דין "חריג": "ההליך הטיפולי שעברה הגברת מוצפי הוא כל כך חריג וכל כך משמעותי, שהוא שינה לגמרי את המצב שלה. הייתה הצדקה לחרוג ממתחם הענישה הנוהג, ובית משפט למעשה נתן ביטוי לאינטרס הציבורי הרחב, ולא הכניס אותה לכלא. זה עולה בקנה אחד עם שינוי המגמה אצל התביעה, בעקבות דו"ח ועדת דורנר, שהמליצו לתת משקל רב לסיכויי השיקום".
"הענישה הנוהגת בעבירות כאלה היא מאסר בפועל. ברגע שידענו שהיא עברה הליך שיקומי ששינה לה את החיים, אז אין אינטרס להחזיר אותה לכלא ולהרוס את ההליך השיקומי. האינטרס הציבורי הוא לשקם את העבריין ולהחזיר אותו לתלם".

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות