קורונה: עתירה לבג"צ לחייב את הממשלה לפצות עובדי התעופה, התיירות והשילוח

משבר הקורונה מאיים על המשק, על מבנה החברה ועל האזרחים והעובדים. בג"צ ראשון נגד המדינה בתביעה להקים מנגנון פיצוי שיוכל להתמודד עם עודף התביעות הצפויות
מעיין לביא |

בג"צ ראשון בצל משבר הקורונה: ההסתדרות הלאומית עתרה הבוקר לבג"צ בבקשה להוצאת צו על תנאי, שיחייב את ממשלת ישראל לכונן, בהתאם לסמכותה, מנגנון פיצוי ושיפוי הולם, קרן תשלומים או פיצויים לטובת עובדים המועסקים בענפי התעופה, התיירות והשילוח, אשר שכרם וזכויותיהם מכוח דיני העבודה נפגעו בשל משבר נגיף הקורונה.

ההכרזה כי ערב חג הפסח נמל התעופה בן גוריון עבר לעבודה במתכונת יום הכיפורים, והאיום הקיומי הממשי על פרנסת עשרות אלפי העובדים עקב התפרצות מגיפת הקורונה, רק מחזקת את דרישת ההסתדרות הלאומית מממשלת ישראל לעשות מעשה כאן ועכשיו. לעתירת ההסתדרות הצטרפו גם ועדי העובדים בחברות איסתא ובישראייר אשר חרב הפיטורים ממש מונחת על צווארם.

בעתירה מתבקש בית המשפט להורות לממשלת ישראל להפסיק את מחדלה ולפעול לאלתר לסיוע ממשי לעשרות אלפי עובדים המועסקים בענפים האמורים, אשר נפגעים ישירות ועוד יפגעו, כתוצאה ממדיניות הממשלה בהתמודדותה עם נגיף הקורונה. במסגרת זו, דורשת ההסתדרות מן המדינה להקצות את מלוא המשאבים המתאימים וההולמים לטובת כינון מנגנוני פיצוי בשווי מאות מיליוני שקלים לטובת העובדים, ובהתחשב בעובדה כי כבר עתה קיימת תשתית חקיקתית וביצועית מתאימה לכך.

עוד הודגש בעתירה: "על מדינת ישראל לדאוג להמשך העסקתם הרציפה של עשרות אלפי העובדים ולמנוע מצב בו נפלטים אותם עובדים משוק העבודה והופכים נטל על הציבור והמדינה – דבר שאף יביא לקריסת ענפי התיירות, השילוח והתעופה עצמם".

בתוך כך, חברת אל על הודיע היום כי רובם המכריע של עובדי אל על יצאו בשבוע הבא לחופשה ללא תשלום. על פי הערכות, מדובר ב4000 עובדים מכלל העובדים, כך עולה ממכתבים שנשלחו בחברה. מדובר בפועל בעובדים מכל האגפים, טייסים, דיילים ומנהלה, כאשר, למשל, מסך 650 הטייסים שפעילים בחברה ישארו בעבודה רק כ-50 והשאר כאמור צפויים לצאת לחופשה ללא תשלום.

______________________________________

ביטולי טיסה קורונה
אלפי טיסות בוטלו בחודש האחרון בעקבות מגיפת הקורונה והשאלה אם וכיצד אפשר לקבל פיצוי על ביטול הטיסה היא שאלה שמטרידה ישראלים רבים. עו"ד איילת חג'ג' לאלו תשיב לשאלותיכם בקבוצת הוואטסאפ ביטולי טיסה קורונה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות