35 שנות מאסר למחבל שדקר שני שוטרים

כך גזר היום בית המשפט המחוזי בירושלים על איימן כורד, שביצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים לפני שנתיים • המחבל השאיר מכתב בו ביקש ממשפחתו לא להתאבל אם ימות: "תעשו מסיבה, אני רוצה לשמוע קולולו"
מערכת אוביטר |
השוטרת נותרה משותקת. זירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א
השוטרת נותרה משותקת. זירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום את דינו של איימן כורד, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים לפני שנתיים. המחבל דקר אז שוטרת שנפצעה באורח קשה ונותרה משותקת, ושוטר נוסף שנפצע באורח קל.
הפיגוע אירע לפני שנתיים, כאשר כורד נטל סכין מטבח ויצא מביתו שכפר עקב במונית לכיוון ירושלים. באזור השעה 7 בבוקר הוא הגיע לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים, התיישב על ספסל והאזין לפסוקי קוראן. במקביל כתב לאביו הודעת פרידה בפייסבוק. לאחר מכן הבחין בשני שוטרים שהיו בדרכם לתחנת המשטרה באזור שער שכם.
כורד עקב אחריהם לכיוון שער הפרחים במטרה לפגוע בהם. לאחר שהתקרב אליהם מאחור התנפל על השוטר עם סכין שלופה ודקר אותו בגבו העליון ובצווארו בחוזקה מספר פעמים במטרה לרצוח אותו. לאחר מכן הפיל ארצה את השוטרת ודקר אותה בצוואר מספר רב של פעמים במטרה לרצוח אותה. מעוצמת המכות בצווארה של השוטרת נשברה הסכין, כך שכת הסכין נותרה בידו ולהב הסכין נותרה נעוצה בעמוד השדרה שלה. בשלב זה ירה בו השוטר הפצוע מספר כדורים והצליח לנטרלו.
השוטרת ציפי יעקוביאן, נותרה כאמור משותקת בעקבות הפיגוע, והיא העידה במהלך המשפט וסיפרה על הניתוחים שעברה ועל חומרת הפציעה.

בגזר הדין הדגישו השופטים כי המניע למקרה היה אידיאולוגי. "באירוע זה כמו בפיגועי טרור נוספים, בוצעה העבירה על רקע אידיאולוגי, כאשר הנאשם ביקש להיות שהיד. נסיבות ביצוע העבירות בענייננו מצויות בדרגת חומרה מרבית בשל ביצוע המעשים על רקע אידיאולוגי, תוך תכנון מוקדם והצטיידות מבעוד מועד בסכין ככלי רצח, ואגב הפגנת נחישות ואכזריות בכוונת הקטילה. כאמור, הנאשם עקב אחר השוטרים, התנפל עליהם מאחור ודקר אותם פעם אחר פעם בצווארם, עד שמעוצמת הפגיעה נשברה הסכין".
לפני שביצע את הפיגוע כתב המחבל צוואה לאימו בו ביקש ממנה לחגוג את מותו. "אמי, את לבי, נשמתי וחיי, אל תבכי ואל תכעסי ותתפללי בשבילי למות מות קדושים. מה שאני רוצה הוא שלא תבכי, אני רוצה שאת ודודה שלי תעשו לי מסיבה, ואני רוצה לשמוע קולולו. תהיי בטוחה שלא עשיתי את המעשה הזה בגלל אף אחד אלא כי אני רוצה. חשבתי על המעשה הזה עוד לפני מות הקדושים של אחי רמזי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות