כנגד שני סוגי ההצתות דיברה הכרוניקה השוטפת של מעצרי סופ"ש

קיימות שתי סיבות עיקריות לביצוע הצתה: רקע פלילי או רקע נפשי. הרקע הפלילי הוא הצתה של נקמה או איום, וההצתה על רקע הפרעה נפשית, היא של 'פירומנים' או ונדליזם. אחד מכל סוג נעצרו כעת
ציון חן |

שני חשודים בהצתות על רקעים שונים נעצרו בסוף השבוע האחרון. ברחובות נעצר אדם החשוד בהצתה על רקע פלילי של חנות, אשר הוא מסוכסך עם בעליה. בקרית גת נעצר בחור בהצתה של שלושה פחי אשפה. הדבר הדומה היחיד בנסיבות, היא שעת ההצתות – סמוך לחמש לפנות בוקר.

רקע נפשי
ביום שישי (6.3.20), בין השעות 3-5 לפנות בוקר, ארעו שלושה מקרים של הצתות פחי אשפה בקרית גת. הבחור שנעצר הוא לא תושב מקומי, וללא עבר פלילי. הוא היה אורח אצל בני משפחתו בעיר, ונעצר בביתם לאחר ששוטר ראה אותו באזור השריפות סמוך לזמן ההצתות.
המשטרה עומדת על דעתה כי זה לא המקרה שבית המשפט צריך להקל ראש. "מדובר במעשים מסוכנים שיצרו סיכון של ממש לציבור", הסבירה המשטרה לשופטת המעצרים באשדוד טלמור פרס, "בדרך נס האש שהעצור הצית, לא התפשטה ולא גרמה לאבידות בנפש או נזקים חמורים. ישנה מסוכנות גלומה במעשי העצור. מה גם שהעצור מכחיש, ולא ברור מדוע פעל כך. אנו סבורים שנשקפת מסוכנות של ממש".

הבחור, בן 24 ללא עבר פלילי, טען שהוא לא יודע מה רוצים ממנו וכי זה לא היה הוא. סניגורו טען "אני סבור שמדובר לכל היותר במעשה קונדס, לא במיוחד מוצלח. מדובר בפחי אשפה. לא סבור שיש מסוכנות כלפי אנשים אחרים. אפשר להסתפק בהרחקה של העצור מהעיר קרית גת, בכדי שיוכל לחזור לעבודתו בסופר בעירו".

בית המשפט קיבל את הצעת הסניגור ודחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של הבחור בחמישה ימים, ושלח אותו במקום זאת למעצר בית של שישה ימים בביתו בעיר שבמרכז הארץ.

רקע פלילי
ברחובות נשרפה כליל ביום שבת בחמש לפנות בוקר חנות תכשיטים וחפצי נוי. המשטרה תפסה בסמוך לחנות השרופה תושב העיר, בן 65, אשר היה שם "במקרה", ואשר בינו לבעל החנות קיים סכסוך ממושך. העצור טוען שאין לו קשר להצתה. זאת על אף שנתפסה עליו מצית ונדף ממנו ריח של חומר דליק.

המשטרה גם טוענת כי בעל החנות הראה לחוקרים תכתובות של איומים בסגנון הדומה לאופן בו נחרב העסק שלו, מהאדם שנעצר. סניגורו של העצור לא התרשם וטען "מעבר לזה אין למשטרה שום ראיה או ממצא פורנזי שקושר את הלקוח שלי לשריפה הזאת", ניסה הסניגור למזער את החשד. שופטת המעצרים בראשון לציון רבקה ארד לא התרשמה מכך, ומצאה ששחשד סביר עולה כנגד העצור משני מסמכים עיקריים שהוצגו בפניה, והאריכה את מעצרו בארבעה ימים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות