הניצחון של שטיינמץ בתביעה נגד העיתון הצרפתי

כנגד איש העסקים הישראלי פורסמה כתבה משמיצה בעיתון הצרפתי 'קנר אונשרה', לפיה הוא שכר שכירי חרב כדי להפיל את הממשל בגינאה • במשפט התברר כי העיתון הסתמך על מסמכים מזויפים ולכן חויב בפרסום התנצלות ובקנס של 50 אלף יורו
מערכת אוביטר |
כתבה משמיצה. שטיינמץ
כתבה משמיצה. שטיינמץ

בית המשפט לערעורים בצרפת קבע ביום רביעי האחרון כי העיתון הצרפתי 'קנר אונשרה' מחויב בקנס בסך 50 אלף יורו, וכן בפרסום התנצלות עבור איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ. העיתון פרסם כתבה בשנת 2013 המשמיצה את שטיינמץ והחברה בבעלותו – "קבוצת בני שטיינמץ" (BSGR).
כעת, כאמור, חויב העיתון בפרסום התנצלות, קנס בסך 50 אלף יורו, פיצויים והוצאות משפט, וכן לפרסם כתבה מתוקנת בעיתון ובעוד שלושה עיתונים גדולים בצרפת.
הכתבה המשמיצה תיארה כיצד שטיינמץ לכאורה גייס שכירי חרב וארגן הפיכה צבאית אלימה במטרה לערער ולהביא להפלת השלטון בגינאה באמצעים בלתי חוקיים. על פי פסק הדין אחת הטענות של העיתון הייתה שראש האבטחה של החברה שלו גייס אנשי מיליציה בכדי להפיל את הממשלה.
על פי הכתבה, מטרתו של שטיינמץ הייתה להפיל את הממשלה בכדי להצליח להשתלט על עסקי עפרות הברזל במכרה 'סימנדו', שנחשב לאזור הכרייה של עפרות ברזל הגדול ביותר בעולם. לשטיינמץ אין כיום זכויות כרייה במקום, ובימים אלו עדיין מתנהלת כנגדו חקירה של משרד המשפטים האמריקאי והרשויות בשוויץ, בחשד שנתן טובות הנאה לבכירים בממשל גינאה, בתמורה לרכישת המכרה ב-160 מיליון דולר בלבד. בשנה שעברה נעצר שטיינמץ בארץ בהקשר להאשמות אלה והכחיש אותן.
העיתון התקשה להוכיח במשפט כי המסמכים שצוטטו בכתבה הגיעו מה-CIA כפי שטענו. יודגש כי הכתבה פורסמה מספר ימים לפני מערכת הבחירות בגינאה, ואף השפיעה עליה, כאשר דובר הממשלה ציטט מתוך הכתבה כדי להוכיח ששטיינמץ מעודד הפגנות של האופוזיציה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות