"כשהרופא התקשר הרגשתי שנפל עליי בניין"

"חשבתי שמישהו מותח אותי". עזריה. צילום: רוטנברג תקשורת
"חשבתי שמישהו מותח אותי". עזריה. צילום: רוטנברג תקשורת

כשמאחוריה יותר מחמש עשרה שנות קריירה, מאות לקוחות ושני משרדים, מצאה את עצמה בוקר אחד עורכת הדין אור עזריה מתמודדת עם משבר שטרם חוותה בכל שנותיה. מי שהחלה את דרכה מכלום ובנתה את עצמה בשתי ידיים לאורך שנים כשבדרך מתמודדת בהצלחה עם קשיים רבים, הבינה ביום בהיר אחד לפני כשלושה חודשים שהחיים שלה הולכים להשתנות, ולא ממש לטובה. "כל השנים אני מקדישה את כל כולי לעבודה בלי הפסקה, רצתי אחרי הקריירה הרבה שנים לא עשיתי אפילו בדיקת דם אחת כל הזמן הזה. לא התפניתי לחיים שלי לרגע. יום אחד גיליתי שאני חולה בסרטן ממאיר ונותרו לי מספר חודשים לחיות. הרגשתי שנפל עליי בניין. ככה בבוקר אחד. כשהרופא התקשר אלי עם הבשורה הקשה חשבתי שמישהו מותח אותי. נאלצתי לעצור את החיים במהירות של 300 קמ"ש. הרופא שלי לא השאיר לי ברירה, הוא אמר לי – את מתחילה עכשיו טיפולי כימותרפיה. אמרתי לו, יש לי דיון הוכחות מחר, הוא אמר לי, אני מצטער את כנראה לא הבנת אותי נכון, את נמצאת במצב 3 מתקדם, אין לנו רגע לבזבז".
מהרגע הזה החלה עזריה בסדרת טיפולים קשים מאוד במשך חודשיים בבית החולים הדסה בירושלים. "זו תקופה ארוכה של אי וודאות שבה לא ידעתי אם אני שורדת את זה או לא, ותוך כדי מנסה לשלב גם את העבודה ואת השגרה. המשרד שלי עם 300 תיקים פעילים, עשרות טלפונים כל יום ועבודה אינסופית, ומצאתי את עצמי בסיטואציה שאני לא מכירה, בה אני לא יכולה לקחת חלק משמעותי ונעדרת המון בגלל המחלה".

השופטים התחשבו

עזריה מספרת שמה שעזר לה בשבועות הקשים זו ההתחשבות מצד שופטים רבים והתמיכה של לשכת עורכי הדין. "למזלי שופטים הבינו את המצב שלי והתחשבו. בכלל כל המערכת נרתמה, לשכת עורכי הדין זו מערכת מאוד עוטפת. זכיתי לעזרה מבתי המשפט, דחו לי דיונים וניסו לעזור כמה שאפשר. גם עורכות הדין במשרד שלי ידעו להתעלות על עצמן. עורכות דין שמעולם לא עשו ליטיגציה מצאו את עצמן יום אחר יום בדיונים כי לא הייתה ברירה".

"הגשמת חלום של רעיון שהיה שם שנים". עזריה. צילום: אושר שילוק
"הגשמת חלום של רעיון שהיה שם שנים". עזריה. צילום: אושר שילוק

דווקא בשיא התקופה הקשה ביותר בחייה, כשהיא מתמודדת עם מחלה קשה וחייה נמצאים בסכנה, החליטה עזריה כי היא צריכה שינוי בחיים. "אמרתי לעצמי שעכשיו אני חייבת לעשות משהו שאני מאוד אוהבת. מבחינתי זו הגשמת חלום של רעיון שהיה שם שנים אבל אף פעם לא מצאתי זמן לעשות אותו". כך מתוך הקושי ואי הוודאות, החליטה עזריה לפתוח ליין חדש של בגדי מעצבות, שמתאים במיוחד לעורכות דין. עזריה מספרת ששנים הרגישה שאין לעורכות הדין בגדים ראויים ומתאימים, ותמיד חשבה שצריך למצוא לזה פתרון.
במשך חודשים ישבה עזריה עם מעצבת מחו"ל ובנתה יחד עם בתה עדי, שגם עובדת כעורכת דין במשרדה, קולקציה שלמה שמותאמת כל כולה לעורכות דין. המותג נקרא בשם 'Adior', והבגדים נמכרים בחנות אינטרנטית שמספקת משלוחים עד לבית הלקוח תוך 3 ימים. בנוסף, למי שאוהבת למדוד ופחות מתחברת להזמנות באינטרנט, יש גם חנות שנמצאת בבית אסיה מול בית משפט השלום בתל אביב.

תפור עליה

"חמש עשרה שנה אני עורכת דין, נמצאת מדי יום בבתי משפט ובתי דין רבניים ורואה איך עורכות דין מתלבשות", מסבירה עזריה את הרעיון החדש. "אני לא מאשימה אותן. לנו הנשים אין חנויות שמוכרות חליפות לעורכות דין. לגברים יש המון מקומות לקנות בהם, בכל חנות חליפות, עורך דין יוכל למצוא חליפה שתתאים לו, אצל הנשים המצב שונה".

"פעמים רבות שמעתי הערות כלפי עורכות דין על הלבוש שלהן". עם צוות 'אדיור' בועידת המשפט השבוע
"פעמים רבות שמעתי הערות כלפי עורכות דין על הלבוש שלהן". עם צוות 'Adior' בועידת המשפט השבוע

עזריה מספרת על מקרים רבים בהם הייתה עדה להערות כלפי עורכות דין מקולגות, לקוחות ואפילו משופט, שהבהירו לה שיש כאן בעיה. "הרבה פעמים הייתי שומעת הערות כלפי עורכות דין ויש ביקורת קשה ותדמית לא טובה על הלבוש שלנו. את ההערות הייתי שומעת מלקוחות, מעורכי דין ואפילו שמעתי פעם הערה משופט כלפי עורכת דין אחרת, ואני באופן אישי נפגעתי מההערה. אני מקפידה על צורת הלבוש שלי אבל זה דורש ממני המון מאמץ, לקנות בחו"ל או לתפור בעצמי וזה הרבה פעמים גם עולה יקר".
"החלטתי שאני מייצרת חליפות לעורכות דין. פניתי ליצרן בחו"ל, התחלתי לחפש בדים ודוגמאות שיענו על הצרכים של עורכות הדין בישראל. ייצרתי גם שמלות מיוחדות לנשים בהריון, כי אני זוכרת שאני הייתי בהריון לא הצלחתי ללבוש חליפה. הקולקציה שלנו מורכבת מהרבה מאוד פריטים שמתאימים למקצוע במחירים סבירים ובגזרות מחמיאות שמתאימות לאישה הישראלית".
"תיק משפחה הוא לא תיק רגיל". עם בתה עדי שהצטרפה לצוות המשרד
"תיק משפחה הוא לא תיק רגיל". עם בתה עדי שהצטרפה לצוות המשרד

עורכי הדין הרבים שהגיעו השבוע לועידת המשפט, לא יכלו להתעלם מהדוכן אותו הקימה עזריה במקום, והציגה שם דוגמאות מתוך הקולקציה. כבר בכניסה למלון בו התקיימה הועידה השנתית, קיבל את פני האורחים שלט גדול שמבשר על קולקציית בגדי עורכות דין. במשך כל היום פקדו עורכות דין רבות את דוכנה של עזריה. שבועיים קודם לכן העמידה עזריה דוכן בטקס ההסמכה של עורכי הדין החדשים, שזכה גם הוא להתעניינות בקרב עורכות הדין החדשות. השלב הבא לדברי עזריה הוא לפתוח חנויות של 'אדיור' בכל רחבי הארץ וכך לייצר סטנדרט לבוש חדש לעורכות הדין בארץ.
איך את מצליחה להתמודד גם עם המחלה הקשה, העבודה במשרד, שגרת החיים ותוך כדי גם לפתוח עסק חדש?
"אני חושבת שכדי להצליח, הכי חשוב זה לנטרל את עצמך מכל התפיסות עולם המקובעות ומכל רחשי הרקע. תמיד יהיו את הקולות, שבאים ממך או מאחרים שיגידו לך שזה לא הזמן, זה לא מתאים. צריך להתעלם מכל זה, להקשיב לאינטואיציה שלך וללכת אחרי מה שאתה מאמין בו".
"לגבי המחלה – אלוהים מחליט מה יהיה, עברתי בדיקה חשובה בשבוע שעבר שאני מחכה לתוצאות שלה עדיין, לדעת אם הסרטן חוסל או לא. אני קוראת לכולם, תעשו בדיקת דם פשוטה מדי תקופה מסויימת. אם הייתי עושה את זה לא הייתי צריכה לעבור את כל זה. הסרטן התפשט לגרורות כי לא גיליתי אותו בזמן. המסר שלי הוא לעצור רגע מהמירוץ של הקריירה ולהיבדק. הבריאות חשובה יותר מהכל".

"שום מחסום לא עצר אותי"

עזריה נולדה וגדלה באשקלון ולדבריה התחילה מ"כלום". התחתנה בגיל צעיר והביאה ילדים לעולם ופתאום בגיל 25 מצאה את עצמה גרושה, עם שני ילדים, כאשר עול הפרנסה עליה ואין לה מקצוע שיכול להחזיק אותה. היא מחליטה ללמוד משפטים במרכז האקדמי ברמת-גן. "הצלחתי מכיוון ששום מחסום לא עצר אותי. לא העובדה שאני אישה, מזרחית ומהפריפריה. נתתי את כל הכוח שלי. לא באתי מבית שיכל לממן לי לימודים. פשוט עבדתי קשה על כל תיק ותיק והצלחתי".
 

"דואגת שלא ייעשה עוול כלפי האישה". עזריה. צילום: אושר שילוק
"דואגת שלא ייעשה עוול כלפי האישה". עזריה. צילום: אושר שילוק

לפני המהפך בחייה והגירושין עזריה לא חלמה להיות עורכת דין. "אני מגיעה בכלל מהתחום של האומנות, אבל מאוד מקומם אותי לראות צד חלש פגוע. בחרתי בדיני משפחה בגלל המקרה שלי שעברתי. היום שמגיעה אלי אישה באותו מצב, מאוד חשוב לי לעזור לה ולהוציא אותה מזה".
לאחר סיום הלימודים התמחתה עזריה במשרדו של עורך דין משה גורן העוסק בתחום דיני המשפחה. "הוא היה מאמן מדהים, לא יכולתי לבקש יותר טוב מזה. הוא לימד אותי לא רק את המקצוע עצמו אלא הרבה דברים מעבר – אסטרטגיות, טקטיקות, דברים שעוזרים לי עד היום".
"אלוהים מחליט מה יהיה". עזריה
"אלוהים מחליט מה יהיה". עזריה

מיד לאחר תקופת ההתמחות פתחה עזריה משרד עצמאי משלה, מבלי להתנסות קודם כשכירה. משרדה של עזריה עוסק בתחום דיני המשפחה – גירושין, משמורת וכל היוצא בזה. "לפתוח משרד עצמאי זו החלטה לא פשוטה שדורשת הרבה אומץ, אבל האמנתי בעצמי, והיום יש לי תיקים של משפחות מהעשירון העליון וגם משפחות מעוטות יכולת, יש הכול מהכול. אני נהנית מאוד ללוות אישה בתהליך הגירושין שלה עד הסוף, והרבה פעמים גם אחרי ההליך".
נשמע שאת מייצגת רק נשים.
"לא, אני מייצגת גם גברים, אבל אני דואגת שגם כשאני מייצגת גברים, שלא ייעשה עוול כלפי האישה".
למה? כי יש עוול כלפי נשים במערכת?
"אני מעדיפה בכל תיק גירושין ששני הצדדים יצאו פחות או יותר עם תוצאה שהיא שווה לשניהם. אנחנו מדברים על משפחה, שיש שם ילדים. ככה שכשאני מייצגת צד אחד אני לא יכולה להתעלם מהצד השני כי הוא יישאר הורה של הילד גם אחרי שכל ההליך יסתיים".
בהמשך, לאחר שמשרדה החל לתפוס תאוצה ולקוחות החלו להגיע גם ממרכז הארץ, פתחה עזריה משרד נוסף במגדלי ב.ס.ר ברמת גן. עזריה מדגישה שמעבר לשירות משפטי מקצועי אותו היא מעניקה ללקוחות, יש משהו נוסף אותו היא משתדלת לתת ללקוח. "אתה חייב להיות מאוד רגיש כלפי הלקוח שלך. הוא לא עובר תקופה קלה. אתה לא יודע מה יהיה איתך בעתיד, המעמד הכלכלי שלך יורד, הילדים מעורבים. המשפחה כולה עוברת טלטלה ואם אני לא אהיה קשובה ואבין את הלקוחות, לא אצליח לעזור להם".
"תיק במשפחה זה לא תיק רגיל, זה לא דיני נזיקין. זו משפחה שלמה שעוברת משבר, כשהילדים הם הנפגעים העיקריים. היה לי מקרה של ילדה בת 15 שהתאבדה בעקבות הגירושין של הוריה. המקום שלי כעורכת דין הוא לעצור את כל ההתלהמות משני הצדדים, להזכיר להם שהם לא נמצאים במלחמה ואפשר לשבת לדבר ולהגיע להסדר שיהיה טוב לכולם. זוגות שמתגרשים צריכים להבין שהקשר ביניהם יימשך גם אחרי שכל זה ייגמר".
"נהנית לוות אישה בתהליך הגירושין שלה עד הסוף, והרבה פעמים גם אחרי ההליך". בחתונה של אחת הלקוחות
"נהנית לוות אישה בתהליך הגירושין שלה עד הסוף, והרבה פעמים גם אחרי ההליך". בחתונה של אחת הלקוחות

עזריה מספרת על תופעה מדאיגה בשנים האחרונות של זוגות צעירים שמתגרשים זמן קצר מאוד לאחר הנישואים. "זוגות שהם עדיין ילדים נכנסים להליך המורכב הזה אחרי שנה בלבד של נישואים. יש אצלי תיק במשרד של זוג שהיו נשואים חמישה ימים בלבד. אחרי חמישה ימים האישה קמה והלכה. זוגות היום צריכים להבין שנישואים זה עסק שדורש השקעה. צריך לבחור את האדם המתאים שיהיה הפרטנר לחיים".
מקרה מעניין שהיה לעזריה הוא משפחה אמידה וידועה מאזור המרכז שהבת שלהם התחתנה עם אדם שהתברר בהמשך כנוכל, שיצר חובות כבדים על שמה של הבת. "המשפחה מצאה את עצמה מול חובות כבדים שמעולם לא חלמו להגיע אליהם. התדמית של המשפחה נפגעה והבחור ברח לחו"ל. היינו צריכים לעשות הרבה פעולות מנע ולטפל במקרה ביסודיות ובחכמה".
לאחרונה הצטרפה כאמור לצוות המשרד בתה של עזריה, עדי, שסיימה גם היא לימודי משפטים ועברה בהצלחה את בחינות הלשכה. עזריה מבקשת להעביר מסר לעורכי הדין הצעירים. "הפיתוי הוא גדול מאוד לקבל את כל סוגי התיקים מתחומים שונים, אבל חשוב לדעת שזה לא הופך אותך למקצוען. חשוב מאוד מהרגע הראשון לבחור את סוג ההתמחות שלך וללכת רק על זה. כי לקום בבוקר ולעשות משהו שאתה לא אוהב לא ייתן לך כלום בחיים. חשוב לדעת שעורך דין עובד מאוד קשה, המקצוע לא כל כך זוהר כמו שנראה מבחוץ".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות