עבריינים פיתו חייל לרכוש עבורם במרמה אייפונים חדשים

משטרת אשקלון עצרה אתמול חייל בן 19 בחשד שפותה על ידי עבריינים לרכוש עבורם במרמה אייפונים בעשרות אלפי שקלים בעזרת מסמכים מזויפים
ציון חן |
אייפון 11

חייל בן 19 נעצר על ידי משטרת אשקלון לאחר שרכש אייפונים באמצעות מסמכים מזוייפים. חשד שמדובר בשיטת פעולה של כנופיית פשע המנצלת חיילים תמימים. מחקירתו של החייל העצור עולה כי הכנופיה מפרסמת ברשתות החברתיות שמחפשים "חיילים שרוצים להרוויח". החייל יצר איתם קשר והוזמן על ידם לאשקלון, שם נמסרו לו תעודת זהות מזויפת עליה הדביקו את תמונתו, וכרטיס אשראי מזויף שלא שייך לו.

לאחר מכן הוצא החייל על ידי חברי הכנופיה למסע רכישות של ארבעה מכשירי אייפון חדשים מהדגמים האחרונים, בארבע חנויות שונות באשקלון. לאחר שגילו בחנויות כי מדובר ברכישות כוזבות, פנו למשטרה שקיבלה בזמן אמת ובתוך הפרשי זמנים קצרים ביום אחד, ארבע תלונות זהות מחנויות שונות.

בסיוע החנויות לממכר מכשירים סלולארים בעיר התקבל מידע על מקום הימצאותו של החייל, והמשטרה איתרה אותו ועצרה אותו במקום. ברשותו נתפס גם אחד מהאייפונים החדשים שנרכשו אתמול במירמה.

הבחור הצעיר, הנעדר עבר פלילי, שיתף פעולה והודה במסע הקניות. בחקירתו מסר גירסה מפורטת ממנה "עלה ריח" ברור שמדובר בכנופיה מקצועית. זאת בין השאר על רקע שיטת העבודה של איתור חיילים תמימים, שיהיה קל לפתות אותם בתמורה לקבלת מכשיר יקר ערך, שערכו כמשכורת ממוצעת במשק, סכום הרחוק מאוד מהישג ידו של חייל המשתכר משכורת צבאית.

על אף שמסר את כל מה שידוע לו על השיטה והאנשים שהדריכו אותו ומסרו בידיו את תעודת המזויפת בה עשה שימוש (בידיעה כי היא זויפה בעבורו), לא קיבל בית המשפט את בקשת סנגורו לשחרר אותו אל בית הוריו למעצר בית.

"יש מקום להורות על הארכת מעצרו של החייל על רקע פעולות החקירה הנדרשות. מצאתי לנכון להיעתר למלוא בקשת הימים של המשטרה בבקשת המעצר", קבעה שופטת המעצרים באשקלון רוני סלע, והורתה על המשך כליאתו של החייל לחמישה ימים נוספים, כפי שהמשטרה ביקשה מבית המשפט.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות