22.2.20: כנס לשכת עוה"ד בנושא בקשות חנינה ומחיקת רישום פלילי

לשכת עורכי הדין בראשותו של עו"ד אבי חימי, קיימה ביום ראשון 23.2.20 בבית הפרקליט בת"א כנס מיוחד שעסק בנושא מתן חנינות ומחיקת רישום פלילי לבני העדה האתיופית
אילן וענונו |

בכנס, שהתקיים בעקבות מיזם נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, נכחו שר המשפטים, ח"כ אמיר אוחנה, מנכ״לית משרד המשפטים לשעבר, עו״ד אמי פלמור, מנהלת מחלקת חנינות במשרד המשפטים, עו״ד נוחי פוליטיס, הסנגור הציבורי הארצי, ד"ר עו"ד יואב ספיר ומנהלת הקליניקה לקידום השוויון באוניברסיטת בר אילן, עו"ד רינה איילין גורליק.

 

ד"ר עו"ד יואב ספיר

את הכנס הנחה יו"ר דריקטוריון תכנית "שכר מצווה" בלשכת עורכי הדין, עו"ד דוד פורר שבמסגרתה מבוצע מיזם חשוב זה. במסגרת המיזם יסייעו עורכי דין מתנדבים לבני העדה האתיופית בניסוח ובהגשת הבקשות למחיקת הרישום הפלילי.

 

עו"ד דוד פורר

בנאומו בפתיחת האירוע אמר ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד אבי חימי: ״מדינת ישראל היא מדינה צעירה ולכל עלייה מאז הקמתה היו טעויות שנלוו אליה. אך עם זאת המדינה היא של כולנו והאחריות שלנו היא לעשות את התיקונים הנדרשים״.

 

עו״ד אבי חימי

בהמשך דבריו הוסיף ראש הלשכה: ״אותי לא מעניינים הדיבורים על דרבוקות וקונצרטים כי אצלנו בלשכת עורכי הדין כולם שווים ואנחנו מסתכלים לכולם בגובה העיניים. אני גאה בפרוייקט הזה, של החטיבה החברתית בלשכת עורכי הדין, ואני מקווה שתכנית ״שכר מצווה״ תחזור לימים הטובים שלה ואפילו יותר מזה".

 

שר המשפטים, ח״כ אמיר אוחנה

שר המשפטים, ח״כ אמיר אוחנה, התייחס בתחילת דבריו לפרקליטות המדינה ואמר כי "אנחנו זקוקים לפרקליטות שהציבור יתן בה אמון גבוה יותר ואני מאמין שככה יהיה תחת כהונתו של דן מ״מ פרקליט המדינה, אלדד״.

בהמשך התייחס השר לנושא החנינות בקרב בני העדה האתיופית ואמר: ״עברנו את רף אלף החנינות שבהן טיפלתי מאז כניסתי לתפקיד, ואני מתייחס בסוג של חרדת קודש לכל בקשה ובקשה. אנחנו חוטאים לחברה בכך שאנחנו מכתימים שלא בצדק אנשים צעירים ובכך אנחנו פוגעים בעצמנו ובחברה כולה. אני מודה ללשכת עורכי הדין שלקחה על עצמה להשתתף במשימה החשובה הזו כדי לנקות את העבר הלא צודק הזה".

 

עו"ד אמי פלמור

מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, עו"ד אמי פלמור, שעמדה בראש הוועדה למיגור הגזענות ויזמה את הדו"ח המיוחד שהביא את משרדי הממשלה להתמודד עם התופעה, דיברה על התהליך שעבר ועובר על החברה הישראלית בעקבות הדו"ח המיוחד.

 

עו"ד רינה איילין גורליק

בסיום הכנס הנחתה עו"ד פוליטיס את עורכי הדין המתנדבים בתהליך הנדרש להגשת בקשות מחיקת הרישום הפלילי.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות