מעצר של מפיצי חשבוניות פיקטיביות היה כרוך במרדף רגלי של קילומטרים

בעקבות חקירת מע"מ חיפה הנוגעת לכנופיה שהפיצה חשבוניות פיקטיביות ב-80 מיליון שקל, אותרה דירת מסתור של העומד בראשה. הוא לא היה בה, אבל שניים משותפיו שכן, נתפסו רק לאחר מרדף רגלי בן מספר קילומטרים בכבישי חיפה
ציון חן |

אנשי רשות המיסים במע"מ חיפה החלו לחשוד כי חברה מהצפון עושה שימוש בחשבוניות פיקטיביות. בעקבות כך נפתחה חקירה סמויה שהובילה את החוקרים לזהותו של אדם שהחלו נסיונות שווא לאתר אותו.

מהחקירה עלה כי אותו אדם, הוא כראש כנופיה אשר הפיצה חשבוניות פיקטיביות בסך של 80 מיליון שקלים, אותם מכר אותם לבתי עסק שקנו ממנו. בעקבות מידע מודיעיני, התקבלה אתמול אצל החוקרים כתובת של דירה בחיפה בה האדם נמצא, והם הגיעו למקום מצוידים בצו חיפוש.

את דלת הדירה פתחו להם שותפיו של האדם שהיו בדירה , תושבי נהריה וקריית-ים. השניים הדפו את החוקרים שהציגו בפניהם את צו החיפוש שהיה בידם וסגרו עליהם את הדלת.
בזמן הזה השליכו השניים את כל החומרים המפלילים מהחלון ובהם פנקסי חשבוניות של חברות רבות, חותמות ופרוטוקולים מזויפים. הם הצליחו להימלט מהדירה על אף שנתבקשו לעצור, ופתחו במנוסה מסוכנת שכללה תוך שהם חוצים כבישים ראשיים ומסכנים את עצמם ואחרים. "היה מרדף מסוכן מאוד מעל הגשר, חצו כביש סואן, הגיעו לצד השני שם היתה החוליה השניה אשר עיכבה אותם ואז הם עצרו. הם רצו בשיא כוחם", תיאר חוקר מע"מ את האירוע.

רק לאחר מרדף רגלי בן מספר קילומטרים הם נתפסו ונעצרו. בחקירתם טענו כי לא ברחו, אלא ירדו לקיוסק לקנות סיגריות. "השניים לא ברחו", טען סניגורם היום בבית המשפט, "אלא נהגו על פי זכותם בדין לסרב לחיפוש, מאחר ולא היה צו על שמם".

שופטת השלום בחיפה מריה פיקוס-בוגדאנוב קבעה כי "קיים יסוד סביר לחשד כי השניים היו מעורבים בביצוע העבירות לחוק מע"מ", כדבריה, "כל אחד מהשניים שומר על זכות השתיקה, והגם שזו זכותם, הדבר מחזק את התשתית הראייתית נגדם. שחרורם של השניים בשלב זה עלול להביא לשיבוש הליכי חקירה. חשש זה מתעצם נוכח התנהלותם בעת החיפוש", התייחסה השופטת לבריחתם מהדירה, והאריכה את מעצרם בחמישה ימים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות