סמינריון המשפט העברי בירושלים שהתקיים ב-6-8.2.20

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, ארח את היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט בפתיחת סמינריון המשפט העברי בירושלים שהתקיים ב-6-8.2.20
אילן וענונו |

היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט אמר בנאומו בפתיחת הסמינריון: "אני שמח להיות כאן בסמינריון זה שהפך למסורת מכובדת ועל כך מגיעות הברכות ללשכת עורכי הדין. המדינה שלנו היא מדינה יהודית ודמוקרטית ולעיתים יש בלבול מה היא יותר, יהודית או דמוקרטית. התשובה שלי היא שהמדינה שלנו היא מאה אחוז יהודית ומאה אחוז דמוקרטית. האחד לא יכול ללכת בלי השני. ההיסטוריה שלנו מתאפיינת לצערי בהיעדר מדינה יהודית, אחרי גלות של 2000 שנים, אך המשפט העברי שרד ולא התנוון ואף התפתח במשך השנים בגולה תוך שהוא זוכה לעיתים להכרה גם בתפוצות. לאחרונה נעשה שימוש לרעה במשפט הבינלאומי ולראייה החלטתו לאחרונה של בית המשפט בהאג, בניגוד למשפט העברי בו בד"כ נעשה שימוש חיובי. אני מודה לכל באי הכנס ומאחל להם סמינריון מוצלח ופורה״.

 

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, אמר בנאומו: "ראשית, אני מבקש לשלוח מכאן איחולי החלמה מהירה לחיילי גולני שנפצעו בפיגוע הדריסה הלילה, וללוחם מג"ב שנפצע בפיגוע הירי בהר הבית, ורוצה בהזדמנות זו גם לחזק את ידיהם של כוחות הביטחון שעושים לילות כימים כדי שכולנו, אזרחי מדינת ישראל, נוכל להמשיך בשגרת חיינו".

בנאומו פנה ראש הלשכה, עו"ד חימי ליועץ משפטי מנדלבליט ואמר לו כי "לשכת עורכי הדין עומדת לצדך, מחזקת את ידיך, ובוטחת ללא כחל וסרק ביושרתך ובהגינותך. הבהרתי זאת מעל לכל במה אפשרית, ואני מבהיר זאת גם היום – לשכת עורכי הדין לא תיתן לפגוע בעובדי הציבור המבצעים עבודתם נאמנה. לשכת עורכי הדין לא תיתן לפגוע בשלטון החוק ובשומרי הסף. מותר לבקר, מותר להתווכח, לא חייבים לאהוב כל החלטה – אבל ביקורת צריך להשמיע בצורה עניינית, ובדרך ארץ, וחייבים להימנע מכל הסתה כלפי עובדי הציבור. לשכת עורכי הדין לא תיתן לפגוע בבתי המשפט ובעצמאותם, ובראשם – בית המשפט העליון, מבצרה של הדמוקרטיה, מבצרו של האדם. גם את זה אמרתי מעל כל במה אפשרית – הגנה על בית המשפט זה לא עניין של ימין ושמאל, פוליטיקאים יקרים – התנצחו, התווכחו – אבל הניחו לבית המשפט".

 

על חשיבות קידום המשפט העברי ושילובו במערכת המשפט אמר ראש הלשכה: "עשרות שופטים, בערכאות השיפוט השונות, משלבים את המשפט העברי בבואם להכריע בסוגיות שונות ומגוונות – כך יאה למערכת משפט במדינה שבה המסורת היהודית מהווה בסיס לקיומה – וחובה עלינו לשמר את אוצרות החוכמה הגלומים במורשת ישראל! לשכת עורכי הדין, רואה חשיבות רבה במשפט העברי ופועלת לקידומו".

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות