עשרות משרדי עורכי דין, מהמובילים בישראל, חתמו הערב על אמנת לשכת עורכי הדין הקוראת לקידום שוויון הזדמנויות בעבודה לעו"ד

בין משרדי עורכי דין שחתמו על האמנה; גורניצקי ושות', מיתר עורכי דין, ש.הורוביץ ושות', כספי ושות', ליפא מאיר ושות', ארדינסט בן נתן טולידאנו ושות', גרוס ושות', תדמור לוי ושות' ונציגים נוספים מעשרות משרדי עו"ד בישראל
אילן וענונו |
קרדיט צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

מטרת האמנה, בין היתר, היא לפעול בצורה יעילה על מנת לצמצם פערי שכר מגדריים, ולשאוף לשוויון וייצוג מגדרי הולם בכל הדרגים ובכל המשרות הבכירות במקום העבודה. בנוסף, האמנה קוראת לעודד שוויון הזדמנויות בעבודה בכל הנוגע לשכר, קבלה לעבודה, תנאי העסקה, קידום וקבלה לשותפות, וזאת בהסתמך על כישורי העובד או העובדת, ותפוקתם למקום העבודה.

 

 

הטקס התקיים במעמד ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, עו"ד אורית קוטב, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, הגב' חגית פאר, יו"ר תנועת נעמ"ת, עו"ד מרים כהבא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה ארצית ועו"ד ברוריה לקנר, נשיאת הפורום לשוויון וייצוג מגדרי בלשכת עורכי הדין.

 

 

ראש לשכת עורכי הדין, עורך הדין אבי חימי: "כולי תקווה שהאמנה תיושם ושנשות המקצוע יזכו לאותו יחס, לאותם תנאים ולאותן הזדמנויות כמו מקביליהן הגברים. באירוע היום אנחנו מבקשים להעביר מסר לא רק למשרדי עריכת הדין – אלא לחברה הישראלית כולה – אם אנחנו דורשים שוויון בחברה הישראלית אנחנו מתחילים בשינוי בבית, בקרב עורכות ועורכי הדין".

 

 

נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת ורדה וירט ליבנה: "דומה שאין צורך להכביר מילים אודות חשיבותו של עקרון השוויון. היינו מצפים כי לא תהיה הפליה בין גברים לנשים, אולם תמונת המצב כיום, בישראל 2020, לאחר יותר מרבע מאה מאז נחקק חוק שכר שווה לעובדת ולעובד בשנת 1996, עדיין איננה משביעת רצון".

 

 

נשיאת הפורום לשוויון וייצוג מגדרי בלשכת עורכי הדין, עו"ד ברוריה לקנר: "אנחנו, בעלי המשרדים המעסיקים, נסייע לייצר שוויון מגדרי, בכך שנאפשר גם לכולם, באופן שוויוני, את הגמישות המאפשרת איזון נכון יותר בין צרכי העבודה לבין הצרכים האישיים והמשפחתיים. כל אחת ואחד מעורכי הדין ישאף להגיע לאן שנכון לה או לו, ואילו אנו כמעסיקיהם, נאפשר להם את המימוש העצמי, ונהיה פתוחים לשינויים".

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות