עשרות נהגים זוכו: "המצלמות לא אמינות"

לא אמינות. אילוסטרציה shutterstock
לא אמינות. אילוסטרציה shutterstock

בית משפט השלום בעכו זיכה היום 21 נהגים מעבירות תנועה, וקבע כי אמינות המצלמות  מסוג א-3 לא הוכחה.

המדינה טענה כי אין לביהמ"ש סמכות לבחון ולתקוף את המערכת עצמה ותו התקן שניתן לה אלא רק את סבירותו והאם דרישות המינימום שנקבעו עבור המערכת עומדים ברף המחמיר הנדרש לשם הוכחת קיומה של עבירה פלילית.
ביהמ"ש קבע כי, "פרשנותה של המאשימה שגויה מיסודה. מדובר בחזקה הניתנת לסתירה וזכותה של ההגנה לבחון ולנסות לסתור בחוות דעת נגדית או 3 בחקירה של מומחי התביעה חזקה זו".

בית המשפט מתח ביקורת חריפה על המומחה מטעם התביעה שנתן את חוות דעתו ביחס לבדיקות שבוצעו במצלמות. המומחה שינה את גרסתו מספר פעמים – בתחילה אמר כי הוא עצמו נכח במעבדה בעת הבדיקות, בהמשך "ריכך את גרסתו", ואמר שהיה רק בחלק מהבדיקה. לאחר מכן חלה "תפנית מפתיעה" בגרסתו של המומחה, שחזר בו מעדותו והודה שלא נכח כלל בניסויים שלכאורה בוצעו.
בית המשפט הסיק מכך כי, "המומחה לא אמר אמת בביהמ"ש עת העיד שהוא ואחרים מהמכון נכחו בניסויים שבוצעו בהולנד לצורך דיוק המדידה של המערכת. בהתאם, יש לתת לעדותו משקל נמוך, אם בכלל".
מכאן הסיק השופט יעקב בכר כי, "ניתן לקבוע באופן חד וברור כי הבדיקות שנטען ע"י המאשימה שבוצעו לצורך תקינת המערכת הינן בגדר "עדות שמועה" על כל המשתמע מכך. כאמור, הוכח שהמומחה לא נכח בבדיקות, אלא הסתמך על גורמים חיצוניים שאף הם לא הובאו להעיד מטעם המאשימה".
השופט ציין גם את העובדה שעורכי הדין מטעם המדינה ידעו במשך תקופה ארוכה כי אנשי המכון לא נכחו בבדיקות, ולא יידעו על כך את בית המשפט.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות