מס הכנסה איתר בעלי עסקים מחולון ובת-ים אשר לא מדווחים על הכנסותיהם.

מבצע ביקורות של פקיד שומה חולון במס-הכנסה מצא כי 13% מבתי העסק שנבדקו לא רשמו הכנסות כחוק. מדובר בפעילות של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור
ציון חן |

בעליהם של 60 בתי עסק מענפי המסחר ונותני השירותים מחולון ובת-ים זומנו בימים האחרונים למשרדי מס הכנסה בעקבות מידעים אשר התקבלו אודותם הנוגעים להעלמות הכנסות. מהממצאים עולה כי ב-8 מתוכם לא נרשמו הכנסות כחוק. כמו כן, נערכו גם 10 ביקורות לאכיפת חוק השימוש במזומן ונמצאו 8 הפרות.

כצפוי, קיבלו אני המיסים את התשובות אותן הם רגילים לשמוע כמו "לא ידעתי", "לא יכול להיות". אך כאמור, אי ידיעת החוק לא פוטרת מעונש. כך לדוגמא בביקורת של קבלן שיפוצים שזומן למשרדי מס הכנסה בעקבות מידע שהתקבל, אומת המידע, ונמצא כי תשלום על סך 100,000 ₪ שקיבל עבור שיפוץ דירה תועד חלקית, וכי מחצית מהסכום לא נרשם כלל בספרי העסק. כאשר נשאל מדוע לא רשם את הסכום המלא, ענה: "לא יכול להיות דבר כזה".
בעקבות מידע מקדים זומן גם מהנדס בניין למשרדי מס הכנסה לאחר שעלה מבדיקת חשבון הבנק העסקי שלו כי הפקדה על סך 7,915 ₪ לא תועדה בספרי העסק. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמה הפקדה זו, ענה מהנדס הבניין: "אבדוק שוב בבית".

במסגרת המבצע, זומן גם בעל עסק להובלות למשרדי מס הכנסה בעקבות מידע מקדים. מבדיקת חשבונו העסקי עלה כי תשלומים שונים שקיבל לא נרשמו בספרים ולא תועדו כלל. לשאלת המבקרים מדוע לא רשם את ההפקדות השונות, ענה בעל העסק: "אני אחפש שוב בבית".

במהלך המבצע הגיעו המבקרים למסעדה בחולון, ומצאו כי תשלומים ששולמו באמצעות כרטיס אשראי לא נרשמו בקופה או בכל מקום אחר. כאשר נשאל בעל המסעדה מדוע לא נרשמו התשלומים ענה: "לא ידעתי שצריך לרשום בקופה את הכסף שמשלמים לי בכרטיסי אשראי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות