ימר ת"א עצרו ארבעה בטענה שהפעילו רשת סמים, אך ביהמש קבע כי אין בזה ממש

חמישה תושבי יפו (21,28,30,32,34), אשר שניים מהם אחים, נעצרו ביום ראשון השבוע ע"י בלשי מפלג פשיעה אלימה ביחידת ימ"ר תל אביב של המשטרה, בטענה כי הפעילו רשת להפצת קוקאין ואם.די.אם בהיקפים של מיליוני שקלים והלבנת הכספים שהרוויחו מכך
ציון חן |

"מדובר בסחר בסמים מסוכנים, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון", טענו נציגי הימ"ר בדיון בבקשת הארכת מעצרם של החמישה ביום שני השבוע בבית משפט השלום בתל אביב.

לדברי המשטרה, מזה מספר חודשים היא מנהלת חקירה סמויה הנוגעת למעורבותם של החמישה בהקמת והפעלת רשת להפצת הסמים. יחד עם זאת, במהלך החיפושים שבוצעו בבתיהם בשעה שהבלשים הגיעו אליהם לבצע את צווי המעצר שהוצאו כנגדם עוד קודם לכן, לא נמצאו סמים או עדויות לסמים בהיקף עליהם מדברת המשטרה.

"מעצרם של החמישה הוא פרי חקירה סמויה המנוהלת מזה זמן, ואשר התקדמה עד כדי מעצר", הסביר שופט השלום בתל אביב אילן רונן, "לאחר שעיינתי בחומר החקירה שבפני, דומני שאני מתקשה למצוא אפילו חשד סביר לחלק מהעבירות המצויות בבקשת המעצר. למשל, בחשד להלבנת הון, התקשיתי למצוא חשד סביר לביצוע אותה עבירה.

"מאידך, מהראיות שהוצגו בפני, ראיות ראשוניות בתום חקירה סמויה שהתנהלה, כנראה שאכן יש חשד סביר לקיומה של רשת להפצת סמים מסוכנים, והשאלה הנשאלת היא, עד כמה ניתן לקשור את העצורים לאותה רשת. אין ספק שאין זה קל למצוא לגבי כל אחד ואחד את פירוט מעורבותו בפרשה לפי המיוחס, גם כאשר מעיינים בחומר הגולמי אשר נמצא בקלסר שהונח בפני", מתח השופט ביקורת על ימ"ר תל אביב.

יחד עם זאת, לצורך בקשת הארכה ראשונה, הסכים השופט לקיומם של חשדות המצדיקים את השארת החמישה כלואים והאריך את מעצרם של החמישה בכפוף לאזהרה לא אופטימית שהכתיב לבלשי הימ"ר המתוסכלים. "אין זה ברור כלל שהחומר שהוצג בפני לעת זו, יספיק כדי לבסס בקשות נוספות, ומצופה מהיחידה החוקרת, לקדם את החקירה על יסוד אותן פעולות אשר צוינו וסומנו בבקשה שבפני. אותן פעולות, גם מצדיקות את הארכת המעצר כאמור", קבע השופט, שעל בסיס החלטה זו הוא הותיר את החמישה כלואים גם לארבעת הימים הקרובים.

 

דחו את בקשתך לרישיון קנאביס רפואי? אפשר לערער!


[gravityform id="8" title="false" description="false" ajax="true"]

 


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות