נהג אחרי 2 בקבוקי קורונה וזוכה במשפט

הנהג הודה ששתה בירה וגם בדיקת הינשוף גילתה כי כמות האלכוהול בדמו גבוהה מהמותר • אך השופטת קבעה כי לא הוכח שהמכשיר עבר את בדיקות התקינות וזיכתה את הנהג
איתמר יזרעאלי |
לא הוכח שנהג בשכרות. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

השופטת כרמית פאר-גינת מבית המשפט לתעבורה בחיפה, החליטה לזכות אדם שנהג תחת השפעת אלכוהול. הנהג נעצר על ידי המשטרה בשעה שש בבוקר בכביש מרכזי באזור חיפה, ובבדיקת הינשוף שערכו השוטרים נמצא כי כמות האלכוהול בדמו היא 373 מיקרוגרם.
הנהג כפר בכך שנהג בשכרות וטען כי הינשוף בו נבדק אינו תקין. בא כוחו טען כי כשירות המכשיר לא הוכחה במשפט ולא הוגשו כראיה תעודות עובד הציבור המעידות תקינות מכשיר הינשוף.
השופטת התרשמה כי אכן לא הוגשו לבית המשפט המסמכים המעידים על כך שהינשוף היה תקין לפני הבדיקה. המדינה צירפה אמנם טפסי בדיקת כיול עצמית שערכו השוטרים בתחילת ובסוף המשמרת, אך לא הגישה תע"צ תקינות ומסמכים נוספים המעידים על תקינות המכשיר.
המדינה הייתה צריכה להוכיח כי המכשיר עבר בדיקה תקופתית אותם צריכה לערוך למכשירי הינשוף פעם בחצי שנה. המדינה הוכיחה כי המכשיר עבר בדיקה יומית ושגרתית, אך לא את הבדיקה היסודית במעבדה מוסמכת.
השופטת ציינה כי הנהג אמנם הודה בשתיית 2 בקבוקי בירה מסוג 'קורונה' שעתיים לפני תפיסתו, אך המדינה לא הצליחה להוכיח כי אכן היה שיכור בעת נהיגתו. עניין נוסף אליו התייחסה השופטת הוא דו"ח הפעולה של השוטרים שתפסו אותו. בדו"ח אין כל תיאור לכך שהשוטרים התרשמו שהיה שיכור עקב ריח אלכוהול למשל.
השופטת הוסיפה כי הנהג נבדק בבדיקת מחסום שגרתית לאכיפת נהיגה בשכרות ולא נעצר, למשל, עקב נסיעה בזיגזג או עקב כל אינדיקציה אחרת, שהיה בה כדי להעיד על שכרותו.
בנוסף ציינה כי את בדיקות המאפיינים, הבדיקות הנוספות אותן עורכים השוטרים מעבר לינשוף, הצליח הנהג לעבור ללא כל בעיה. עמידתו הייתה יציבה, הליכתו על קו הייתה יציבה והוא ביצע את מבחן הבאת האצבע לאף בהצלחה.
אם כן לאור כל זאת זיכתה השופטת את הנהג.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות