מיכאל פרץ ישלם 1.8 מיליון שקלים לרשויות המס בעוד התיק הפלילי והאזרחי מתנהל נגדו

מכה נוספת למיכאל פרץ, תושב מבטחים, שבעניינו מתנהלים הליך פלילי בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה ובמקביל גם תיק אזרחי
אייל חן |

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גדעון גד, הורה לו לשלם לרשויות המס 1.8 מיליון שקלים, מלוא שומות המס והקנסות שהוטלו עליו בגין העלמת עסקאות בסכומים של כ-8 מיליון שקל.

נגד פרץ, תושב מבטחים, הוגש לפני כחמש שנים, כתב אישום בגין העברת סחורות אסורות ללא היתר מישראל לרצועת עזה ולארגון חמא"ס, תוך ידיעה שהרכוש ישמש לפעולת טרור. על פי כתב האישום, פעילות סחר אסורה עם גורמי טרור נעשתה באמצעות עסק של אביו של פרץ במושב מבטחים, תוך הסתרת הנכסים השונים שהיו בבעלותו ותוך שימוש באנשי קש, וזאת בשעה שהוכרז לבקשתו כפושט רגל ובמטרה לחמוק מנושים, גרף לכיסו רווחים בהיקף של מיליוני שקלים.

כתב אישום ייחס לפרץ אישומים רבים בגין ביצוע עבירות חמורות נגד ביטחון המדינה של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה, פעולה אסור ברכוש אסור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות הלבנת הון, ועוד. המדינה, באמצעות יחידת החילוט באפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי, חילטה גם נכסיו של פרץ בסכום של כ- 6.5 מיליון שקלים.

במקביל רשות מקרקעי ישראל, הגישה נגד פרץ תביעה אזרחית בגין שימושים בלתי חוקיים שביצע יחד עם אשתו והוריו במשקים חקלאיים למטרות תעשייה ואחסנת סחורות, שהועברו בין היתר לגורמי טרור בעזה. בנוסף, במסגרת החקירה המשטרתית, נערכה לפרץ ביקורת בספרי החשבונות של העסק, ומנהל מע"מ באר שבע קבע כי עליו לשלם כפל מס בגין הוצאת וניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכומים נכבדים, לאחר שנמצא כי הוציא וניכה חשבוניות מס שלא כדין, כאשר בחלק מהעסקאות כלל לא היה צד לעסקה. כמו כן, נערכה לו שומת עסקאות בגין הובלות שלא דיווח עליהן למנהל בסכומים של מיליוני שקלים וכן נפסלו פנקסי חשבוניות והוטלו על פרץ קנסות.

ההשגה אותה הגיש פרץ למנהל המע"מ, נדחתה ולאחר מכן הוא פנה ועירער על ההחלטה בבית משפט המחוזי בבאר שבע, שם השופט גדעון גד, דחה אחת אחת את כל טענותיו של פרץ, הן ביחס לכך שהעסק הוא של אביו ולכן לטענתו אין לחייבו במס בגין פעילות עסקו של אביו, וכן ביחס לחיובו בכפל מס בגין הוצאת וניכוי חשבוניות שלא כדין, שכן חשבוניות אלה לא שיקפו את הצדדים האמיתיים לעסקה. בית המשפט אישר את חיובו של פרץ במס בגין הובלות שלא דווחו למע"מ, וכן בגין השכרת מחסן, מכירת משאית ששימשה להעברת סחורות, ועוד. השופט גד קבע כי על פרץ לשלם מס בסכום כולל של כ- 1,800,000 שקלים וכמו כן, חייב בית המשפט את פרץ בהוצאות משפט בסך של 80,000 שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות