פנייתה של הוועדה להגנת המקצוע בהקשר לתיקון מכרז בעיריית חדרה

הוועדה להגנת המקצוע פנתה לעיריית חדרה בבקשה לתקן מכרז לקבלת הצעות ליועץ להכנת מכרז שילוט חוצות בתחום ריהוט רחוב,  כך שלא יתאפשר לתת שירותים משפטיים באופן אסור. העירייה השיבה, כי עורכי הדין במחלקה המשפטית של העירייה הם האחראים לחלק המשפטי של מסמכי המכרז, ובהליכים הבאים שיפורסמו היא תדאג להבהיר זאת
רונן לוי |
ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עורך הדין אבי חימי

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "חלק מהמאבק בתופעת מסיגי גבול המקצוע הוא בהקפדה על כך שמכרזים שמנוסחים ע"י רשויות שלטוניות לא יאפשרו מתן שירותים משפטיים בניגוד לחוק. אני מברך על התיקונים שבוצעו".

לוועדה להגנת המקצוע של לשכת עורכי הדין בראשותו של המשנה לראש הלשכה, עו"ד יוסף ויצמן, הובא דבר קיומו של ההליך המכרזי שפרסמה עיריית חדרה ביום 11.6.19, שעניינו הזמנת מועמדים מתאימים להגשת הצעות מחיר ליועץ להכנת מכרז שילוט חוצות בתחום ריהוט רחוב בעניינם של מתקני פרסום מסוגים מסויימים.

בין השירותים שעל היועץ להכנת המכרז לתת נמנים שירותים משפטיים שיוחדו לעו"ד: הכנת חוזה, ניסוח, כתיבה ועריכה של כל מסמכי המכרז ונספחיו, הכנת חוות דעת ביחס להצעות שהתקבלו וכיו"ב.

עקב כך פנתה הוועדה ליועמ"ש עיריית חדרה בבקשה לתיקון ההליך המכרזי באופן שהשירותים המשפטיים הנדרשים במסגרתו יוצעו ישירות ובאופן נפרד לעורכי הדין.

בתגובה השיבה המשנה ליועצת המשפטית של עיריית חדרה, כי על אף שבמסמכי המכרז נכתב שהיועץ יכין את מסמכי המכרז, כוונת ההליך ואף כפי שמתרחש בפועל הוא שעורכי הדין במחלקה המשפטית של העירייה אחראים לחלק המשפטי שבכל מסמכי המכרז לאחר שזה נבדק על ידיהם באופן יסודי, ורק לאחר אישורם הסופי פורסם המכרז. לדבריה, גם בנושא של בדיקת הצעות המכרז כוונת ההליך היתה לבדיקת הפן המקצועי בלבד, כאשר כל המסמכים והתנאים המשפטיים נבדקים על ידי עורכי הדין מהמחלקה המשפטית. עוד ציינה, כי ככל שהדברים לא ברורים מספיק, ידאגו להבהיר בהליכים הבאים שיפורסמו על ידי העירייה את אחריות הלשכה המשפטית בעירייה למסמכים המשפטיים.

הוועדה קיבלה את הסברי העירייה, והביעה תקווה, כי במכרזים הבאים תהיה הקפדה ביתר שאת על קיום הוראות הדין תוך יישום העקרונות המשפטיים בסוגיה.

שמעון לפיד, עו"ד מנהל מחלקת הוועדות המקצועיות והיחידה להגנת המקצוע

עו"ד יוסף ויצמן

עו"ד יוסף ויצמן, בעלים ומיסד משרד עורכי דין  יוסף ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין,(LL.B) ומוסמך בגישור.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות