שנתיים מאסר למסייע להצתת בית מלון בירושלים

נגזרו שנתיים מאסר ופיצוי של 50 אלף שקלים, על יוסף קומבוז שהורשע בעבירה של סיוע להצתת בית מלון בירושלים בו מצא את מותו רונן עוז שניסה להציל את אשתו וילדיו
אייל חן |

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בירושלים, בראשות אב בית הדין השופט רפי כרמל גזרו שנתיים מאסר ופיצוי של 50 אלף שקלים, על יוסף קומבוז שהורשע יסוד הודאתו בעבירה של סיוע להצתת בית מלון "יפו 60" בירושלים בו מצא את מותו רונן עוז שניסה להציל את אשתו וילדיו. עורכי דינו של קומבוז עורכי הדין רפאל ציק וליאור ששון טענו כי קןמבוז עזר באופן משמעותי לחקירה.

קומבוז, הועמד לדין עם שני חבריו, שעבדו יחדיו בבית מלון ״יפו 60״ בירושלים, בבעלותה של שרון שבתאי. לאחר שפוטרו על ידה על רקע סכסוך שהתגלע ביניהם ועל רקע התכתבות בין מוחמד ג'עברי לבעלת המלון, הוא התקשר לקומבוז וביקש ממנו להגיע לביתה של הנאשמת השניה ראידה מוסא ולהביא עמו קפוצ׳ון וכובע. ג'עברי הציע לשרוף את המלון ואילו קומבוז אמר כי אינו מעונין, אמר כי אינו מפחד אך יש כוחות משטרה רבים באזור. הנאשמים סיכמו כי קומבוז ישמור על הטלפון הנייד של ג'עברי בעת שהוא ילך להצית את המלון, על מנת שלא ניתן יהיה לאתר את מיקומו.

ג'עברי הצית את המלון בעידודה של מוסא כאשר הוא הצית גלילי נייר טואלט ומגבות בעגלת ברזל, אותה הצמיד ללוח החשמל והאינטרנט של המלון, וידא כי האש התלקחה ועזב את המקום. לאחר מכן חבר לקומבוז שהמתין לו והשניים הלכו לכיוון העיר העתיקה. כתוצאה מהשריפה נפטר רונן עוז שניסה להציל את ילדיו.

בפרקליטות ביקשו להטיל עונש כבד על קומבוז מאחר ולדבריהם כי מדובר היה אירוע מתוכנן מראש והיה ברור מראשיתו כי הצתה ושילוח אש במלונית המאוכלסת באנשים מגבירה אף יותר את רמת החומרה שניתן לייחס בדרך כלל לעבירות הצתה וכן, "מרכז העיר ירושלים הינו מקום צפוף ביותר מבחינה אורבנית, והצתה של גפרור שם יכולה לגרום נזק לאנשים רבים, אשר יכלו להילכד בתוך הסיטואציה, וגם בכך יש להתחשב בגזירת העונש. לעמדת המאשימה, יש להביע עמדה נוקבת ומחמירה בענישה אפילו כלפי מי שהיה במעגל התומך שאפשר", נאמר על ידי נציג הפרקליטות.

מנגד הסנגורים עורכי הדין, ליאור ששון ורפאל ציק הדגישו כי מרשם עזר באופן משמעותי ליחידה החוקרת לקדם את החקירה והביא למעצרם של שני הנאשמים, "באופן שמלמד על כך שמדובר בבחור נורמטיבי ללא דפוסים עברייניים. בתיק דנן יש לאבחן בין קומבוז ליתר הנאשמים באופן משמעותי". אמרו עורכי הדין ציק וששון שהוסיפו: "צריך לשאול מה תרם חלקו של נאשם 3 לביצוע המזעזע. יתרה מכך, אילו לא היה הנאשם 3 מגיע באותו ערב לדירה כלל ולא מתלווה לנאשם 1, האם לא היה מבוצע האירוע?! התשובה היא שלילית. יש הבדל בין מסייע שלקח אדם, הסיע אותו, עזר לו בחפצים, קנה עבורו דברים או החביא אותו בבית, לבין המקרה דנן".

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי, שהעמידו את מתחם העונש בין שנה מאסר לפועל עד ארבע שנים, כתבו בגזר הדין, כי קומבוז הודה במיוחס לו ובכך תרם לייעול ההליכים ולחיסכון בזמן שיפוטי, והביע צער וחרטה על מעשיו, אך מנגד האחריות שלקח הנאשם על מעשיו הנה חלקית בלבד והוא התקשה לבחון את חומרת המעשים ולבסוף גזרו עליו כאמור שנתיים מאסר ו-50 אלף שקלים פיצוי למשפחת המנוח.

עו"ד רפאל ציק

עו"ד רפאל ציק הינו עורך דין אשר עוסק בתחום הפלילי ובעל ניסיון רב בליטיגציה הפלילית. עו"ד רפאל ציק הינו בוגר פרקליטות המדינה עם ניסיון רב בתחום הפלילי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות