תיירות זיופי האשראי

אדם שעורר את חשדם של עובדים בסמוך לבנק, ניגשו אליו, האיש השיב להם בשפה זרה, והתנהג מוזר כשניסה להגן על התיק בצורה מחשידה, למקום הוזעקו שוטרים, ונמצא כי בתיקו ציוד להעתקת כרטיסי אשראי
ציון חן |

אדם שעורר אתמול את חשדם של עובדים בסמוך לבנק ברחוב יד-לבנים בחיפה, ניגשו אליו על מנת לעמוד על טיבו. כשהאיש השיב בשפה זרה, והתנהג מוזר כשניסה להגן על תיקו בצורה מחשידה, הוזעקו למקום שוטרים, אשר מצאו כי תיקו הכיל ציוד להעתקת כרטיסי אשראי.

פרטיהם של עשרות אלפי כרטיסי אשראי ישראלים נגנבים מדי שנה ומשוכפלים לכרטיסי אשרי מזויפים שמסתובבים בעולם, או שמתבצעות באמצעותן רכישות בכל העולם.

ישראל היא יעד פופולארי במיוחד על ארגוני פשיעה, ולא מעט מהתיירים שנוחתים בישראל ממזרח אירופה ומדרום אמריקה, מגיעים לצורך הזה בדיוק לגיחות הקצרות שהם עושים בישראל.

את החבילות עם ציוד השכפול וההעתקה הם מביאים איתם לארץ כשהציוד מפורק לחלקים לא ברורים במזוודה, או בחבילות שהם שולחים לבתי המלון בהם ישכנו בארץ. הנתונים כולם מועתקים לדיסק און-קי קטן, או מועברים און-ליין לאחר איסוף ציוד ההעתקה ממכונות משיכות הכספים בהם הם הותקנו.

התייר המשכפל מחיפה נעצר אודות האזרחים אשר דיווח למשטרה אודות "אדם המחזיק בתיק עליו, ומסתובב באופן חשוד בין אנשים המוציאים כסף מכספומטים". הסיבה שמשכפל אשראי נשאר ליד הבנק בו הוא ככל הנראה התקין מכשיר שכפול, הוא על מנת לצלם את הקשת הקוד להם מעבר לגבם של האנשים. את בשל לוחית הפלסטיק המכסה את כפתורי ספרות הקוד המוקשים.

האיש לא זוהה במערכת טביעות האצבע, לא עונה לשאלות החוקרים ורק מסר להם את שמו וצילום של דרכון. התייר המשכפל הובא אם כן לבית המשפט השלום בחיפה, ומעצרו הוארך היום בשלושה ימים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות