שוב הבטחות לדאוג למגזר העצמאים

הבטחות לחוד ומעשים לחוד. בדרך כלל לפני כל בחירות, יש מפלגה שמנסה לצוד את קולות העצמאים עם הבטחות לדמי אבטלה לעצמאים ועוד
מעיין לביא |

עד כה שום מפלגה לא הרימה את הכובע. כעת מתפרסם שהמוסד לביטוח לאומי, הביע נכונות לשקול שורה של הצעות ויוזמות לטובת מגזר העצמאים בישראל, ביניהם היעדרות לאחר 6 ימי מחלה ולתת לנשים בעלות עסק לוודא שהעסק עובד גם לאחר לידה. בינתיים תוקם ועד ועד שיוכרו כל הדברים האלה, אם בכלל, העצמאים ימשיכו לסגור עסקים.

במסגרת פגישה שנערכה ביום חמישי האחרון, בין חברי הוועדה של ביטוח לאומי לבחינת מצבם של העצמאים והעצמאיות בישראל לבין עו"ד רועי כהן, נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים, הציג הכלכלן ד"ר רובי נתנזון, נתונים קשים ביותר בנוגע לאוכלוסיית העצמאים. לפיהם, בשנת 2018, נסגרו כ900 עסקים בשבוע, ובסך הכל 44 אלף עסקים מתוך כחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים בישראל.

עוד נתונים עגומים באשר למצבם של העצמאים וזה על פי נתוני ביטוח לאומי שמתייחסים לשנת 2017, העצמאים מרווחים 20 אחוזים פחות מהשכירים, כאשר ההכנסה החציונית הממוצעת של העצמאים עומדת על 6,700 שקלים. על פניו הכנסותיהם הנקיות של העצמאים היו צריכות להיות גבוהות משמעותית מאלו של השכירים מאחר והעצמאים גם מחויבים להפריש חלק מהכנסותיהם לטובת הזכויות הסוציאליות של עובדיהם השכירים.

מדובר רק בישיבה ראשונה בין אנשי להב לחברי הוועדה של הביטוח הלאומי, שבה הביעו נציגי ביטוח לאומי נכונות לשקול פתרונות שונים שניתן ליישם באופן מידי, כדי להקל על אוכלוסיית העצמאים בין השאר להעניק דמי פגיעה לעצמאי לאחר היעדרות של 6 ימים, במקום 12 כיום, לאשר לנשים עצמאיות בחופשת לידה לוודא שהעסק בניהולן ממשיך להתקיים ללא חשש שישללו מהן את דמי הלידה ושינוי מבחן ההכנסה – לאפשר לעצמאים לעבוד גם אחרי גיל פרישה מבלי לאבד את קצבת הזקנה, מאחר שאין לעצמאים פנסיה. כמו כן, הוועדה הבטיחה שתבחן הקלות בסוגיית דמי המחלה סביב מחלות קשות ואף יישום מודל דמי אבטלה לעצמאים, באופן שאינו כרוך בחשיפה תקציבית.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות