"בתי הדין לעבודה מגדילים את הסכסוכים במשק"

"ביה"ד הפך לגוף מפשר". סמוטריץ'. צילום: עופר עמרם
"ביה"ד הפך לגוף מפשר". סמוטריץ'. צילום: עופר עמרם

במושב שהתקיים בועידת המשפט השביעית של לשכת עורכי הדין ועסק בשאלה – מי רוצה לשבור את ועדי העובדים? ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות את בתי הדין לעבודה ואמר: "בית הדין הפך את עצמו מגוף שאמור להכריע בסוגיות השונות לגוף מפשר. כתוצאה מכך הוא רק הגדיל את הסכסוכים במשק. יש יותר סכסוכים, והצדדים ממילא יודעים שיגיעו לבית הדין לעבודה". עוד הוסיף ואמר: " אני בעד ארגוני עובדים, אבל ממש לא בעד שינהלו את המדינה".
נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת ורדה וירט לבנה, אמרה כי, "בתי הדין לעבודה חסכו מהציבור מאות ואלפי ימי שביתה".
פנחס עידן, יו"ר רשות שדות התעופה אמר: "התדמית של בית דין לעבודה לצערי היא שהם שתמיד באים לקראת הוועדים. אם מותר לנו להשבית ונותנים לנו אפשרות של 14 ימים מו"מ ולא נותנים לנו זכות לשבות, זה לא קל. חבל שלוקחים מאיתנו את הזכות לשביתה. אף אחד לא מתלהב משביתה. צריך להשאיר את הזכות הזו, אנחנו כולם חושבים על המערכת".
עו"ד אורנה לין: "עולם בלי ועדי עובדים הוא עולם קר וציני שבו יכולים לעשות בעובדים מה שרוצים".
ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף ואמר: "אני חושב שעשינו בלבול מושגים. לא אמורה להות מחלוקת על התפקיד החשוב של ועדי עובדים. אני שמח שהמודלים של ההסכמים הקיבוציים משתנים, אבל אני רוצה לדבר על המישור הדמוקרטי. פתאום הגיע גוף שבחינה דמוקרטית הוא לא נבחר ע"י אזרחי ישראל ויש לו כוח. הוא שחקן על המגרש הדמוקרטי מבלי שהוא נבחר דמוקרטית. יש כאן אובר כוח של העובדים. כשיש שביתה מוצדקת תנו להם לשבות. כשוועד שעובדי מס הכנסה שובתים בגלל מאבק על הרצון לשדרג את מערכת המיחשוב שלהם, זו לא שביתה, זו בסחיטה באיומים".
הנשיאה וירט ליבנה סיכמה ואמרה: "חל שינוי גדול מאוד בשנים האחרונות. עד אז המקרים שהיו שביתות של שינוי מבני של חקיקה היו מעטות מאוד. מה שקרה במהלך השנים זה שהמדינה רצתה לעשות רפורמות ושינויים מבניים והפרטות. מצד שני, הכוח המאורגן ירד בצורה משמעותית והגיע ל30 אחוז של עובדים מאוגדים. מצד שלישי- פערי השכר גדלו בצורה משמעותית שלא הייתה אף פעם ומספר העובדים שמרוויח שכר מינימום עלה. מכיוון שהם הפכו להיות צד משמעותי כל כך ההגדרה של שביתה מעין פוליטית היטשטשה לנו. בכל הרפורמות, זכות השביתה ניתנת רק כשיש חשש ממשי להשפעה על זכויות העובדים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות