כוכב הצפון עו"ד בלהה (בילי) מצגר, החליפה את המדים בגלימה

עורכת הדין בלהה (בילי) מצגר, סיימה את לימודי המשפטים בהצטיינות עם תינוק בבית כשהיא רק בת 25  כשהייתה שוטרת. עובדה המרמזת על היכולות שלה לתקתק דברים, לתפקד ביעילות. להיות שותפה בניהול משרד עורכי דין משגשג ולגדל ארבעה ילדים, וכפי שנראה בהמשך זה ממש לא הכל.
נוני סנדלר |
עו"ד בילי מצגר

עשר דקות לתוך הפגישה עם עורכת הדין בילי מצגר אי אפשר שלא להשתאות מכמות האנרגיה שלה, איך הניגוד המוחלט הזה בין הטונים הרכים שלה ובין התנועות ההחלטיות והחדות נראה לגמרי הגיוני, נדמה שמדובר בסופר-גירל שמצליחה ללהטט בין הורות לקטנטנים ובין יומן מלא בדיונים בכל רחבי הארץ, הרצאות בפני בכירי תעשיית  הרכב, התנדבות בלשכת עורכי הדין, וניהול שלוחת לה"ב בחיפה והכל במן נעם שכזה כאילו מדובר בדברים שבשגרה, יתכן וזה סוד הקסם שלה באולמות המשפט..

עו"ד מצגר מייסדת שותפה ומנכ”ל, של מוטאי, מצגר, גרבאוי – חברת עורכי דין תעבורה. בוגרת תואר ראשון במשפטים (LLB) בהצטיינות. בוגרת תואר שני (LLM) במשפטים, אונ' חיפה. בוגרת קורסים והשתלמויות מטעם משטרת ישראל. בוגרת קורסים והשתלמות מטעם משרד התחבורה. בוגרת קורסים והכשרות מטעם לשכת עורכי הדין.

מוטאי – מצגר – גרבאוי
צילום: גיל נחושתן

מובילים בתחום דיני התעבורה

מוטאי, מצגר, גרבאוי  הינה אחת מחברות עורכי הדין  והמובילות בישראל בתחום דיני התעבורה. לחברה פריסה מצפון הארץ והמרכז .חברת עו”ד תעבורה מוטאי, מצגר, גרבאוי מורכבת מארבעה עורכי דין תעבורה ושלושה יועצים מקצועיים המלווים את החברה מאז היווסדה.

שותפיה של עו"ד מצגר בפירמת עורכי הדין עו"ד גל מוטאי ועורך הדין ישראל גרבאויגם הם אנשי משטרה לשעבר. בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום התעבורה. הם עסקו בתחום התעבורה בשירותם במשטרת ישראל. בוחני תאונות דרכים, תובעי תעבורה, מדריכים בבית ספר ארצי לשוטרים, מרצים ושוטרי תנועה. "יש לנו שותפות הרמונית בעיקר משום שאנחנו באים מתוך המערכת, כל אחד מאתנו מכיר את כל האספקטים בעבודת שוטר התנועה, ולכל אחד מאתנו התמחות מעמיקה בתחומו, אני רואה שותפיות שבהן אין היסטוריה משותפת כמו שלנו שם נדרשות לא מעט שיחות הבהרה והסבר, אצלנו מספיק מבט או שינוי הבעה כדי שנבין אחד את השני" מסבירה עו"ד מצגר כיצד הפכו למשרד מוביל בתחום התעבורה.

המשרד מציע סל פתרונות מקיף לכל בעיות התעבורה תחת קורת גג אחת: ייצוג יחידים וחברות בכל בתי המשפט לתעבורה ובכל הערכאות המשפטיות בארץ, ייצוג מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, יעוץ וייצוג בבעיות מול משרד הרישוי, ליווי משפטי שוטף לחברות, הרצאות בתחום התעבורה, ימי עיון בתעבורה, פתרון בעיות מול חברות הביטוח.

השותפה בניהול, עורכת דין מצגר, מנהלת מחלקת חברות בתחום התעבורה בחברה.

עובדת עם חברות מהגדולות במשק בעלי צי של כלי רכב, כמו חברות רכב, חברות דלק, גופים ביטחוניים ועוד. מייעצת להן ומייצגת אותן.


ניהול זמן מעורר השתאות

אני שומע על הפעילות של עו"ד מצגר ולעתים קשה להאמין שזו פעילות של אדם אחד. שותפות וניהול חברת עורכי דין מצליחה, שותפות בחברת  "אביבים" –  המנהלת פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, יועצת משפטית של עמותת יסמין המקדמת נשים בעסקים לצד היותה אמא במשרה מלאה לארבעה ילדים וניהול חיי משפחה תוססים.

 

ואז מגיעה הרשימה של הפעילות הציבורית הנוספת והנרחבת:

חברת ועד מחוז חיפה לאחר התמודדות (בהצלחה) בראש רשימת "הצלחה" ללשכת עורכי הדין במחוז (בהיותה בחודש השמיני להיריון), כשאחריה ברשימה עורכי דין ותיקים, ידועים ובעלי מוניטין. ועוד פעילות במסגרת התחום המקצועי-משפטי: יו"ר ועדת נשים בלשכת עורכי הדין ובמחוז חיפה, סגן יו"ר ועדת תעבורה במחוז חיפה, סגן יו"ר ועדת כספים במחוז חיפה, חברת ועדת תרבות וועדת צרכנות במחוז חיפה וחברה בוועדת תעבורה בלשכת עורכי הדין ומשתתפת קבועה בפאנלים, בהשתלמויות ובימי עיון.

כן, וגם הפעילות החברתית בוערת בעצמותיה של בילי שמובילה את ל.ה.ב – לשכת העסקים והעצמאים בחיפה והצפון. בעברה שימשה  נציגת ציבור בוועדת התעבורה, עיריית חיפה ואף ייסדה “הכוח הנשי” במסגרת פורום מנהיגות חיפה והצפון, לשכת התעשייה ומסחר. שימשה כחברת ועדת ביקורת של רשת המתנ"סים.

"זה אמיתי"? אני שואל את עו"ד מצגר? "איך את עושה את זה"?

זאת לוליינות אין ספק אבל אני נהנית מכל רגע תמיד שאפתי גבוהה מסמנת מטרה ומגיעה אליה

"בשעה שמונה וחצי  בבוקר אני כבר במשרד, לאחר שהכנתי את הילדים לקראת יום הלימודים ולאחר שהסעתי אותם לבית הספר ולגן. לאחר שעות עבודה מאומצת, הכרוכה גם בנסיעות רבות וגם התמודדויות בבתי משפט ובניהול צוותי עבודה ועבודה מול לקוחות החברה; בשעה 16:30 אני ממתינה לילדים בבית לשעתיים של פעילות של איכות. משתדלת להשתיק טלפונים ולהתנתק מפרעות. כל כולי לילדים. אני גם אמא שמעורבת בחיי הילדים ולוקחת חלק  בוועדי הכיתה ובהנהגת ההורים.

בערב, כשהכל נרגע, מתחדשת הפעילות. מחזירה טלפונים, מטפלת במיילים ולעתים חוזרת למשרד. לא אחת אני נדרשת לצאת לתחנת המשטרה על מנת לשחרר לקוח ממעצר או להיפגש עם לקוחות".

צילום: גיל נחושתן

מהיכן הלהט הזה הגיע?

"מאז שאני ילדה שאפתי גבוה, סימנתי מטרות והגעתי אליהן, אף פעם לא התפשרתי ולא פחדתי להיכשל.

יהיו שיגידו, 'קרייריסטית, בטח מזניחה את המשפחה' , אז זהו שלא. להפך אני מתַחזקת זוגיות נפלאה ותומכת, וחיי משפחה מלאים ותוססים. יש לי עזרה רבה מאמא שלי, שכל היום עוזרת ותומכת וכמובן מבעלי שהוא שותף בגידול הילדים ותומך בי ושותף להצלחתי. בלי משפחה תומכת אין ספק שזה היה כמעט בלתי אפשרי. אני לא חושבת שאני מקריבה משהו למען הקריירה, להיפך. אישה מצליחה ומאושרת היא אמא טובה יותר לילדיה. אני ממליצה לנשים צעירות, אל תחושו רגשי אשמה אם אתן רוצות לפתח קריירה מצליחה. הכל אפשרי.

"אז מה המוטו שלך"?

"ראשית, אני מאמינה שהשלם גדול מסך חלקיו", תפיסה זו באה לידי ביטוי בעבודה המקצועית ובניהול חיי המשפחה. אני סומכת על האינטואיציה שלי, שמוכיחה את עצמה שוב ושוב,  בעזרתה אני בוחרת את השותפים שלי והצוות איתו אני רצה קדימה".

 "שלושה אנשים השפיעו על ניהול חיי היום-יום  שלי", אומרת בילי. "האחד הוא פיטר דרוקר, גורו הניהול והמנהיגות של המאה העשרים אשר השפעתו ניכרת גם היום. הוא אמר שהזמן משאב נדיר, ואם אינו מנוהל  כראוי – שום דבר אחר לא יוכל להיות מנוהל.

עו"ד בילי מצגר מנהלת את קבוצת הוואטסאפ "שאל עו"ד תעבורה" ומעניקה מיידי בוואטסאפ להצטרפות לקבוצה לחץ כאן

 

איך עושים את זה?

המנטור השני אשר השפיע עליי הוא סטיבן קובי אשר כתב את רב המכר  שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד,  הספר נמכר בלמעלה מ-25 מליון עותקים ב-38 שפות והוכתר כספר המשפיע ביותר בקטגוריית ספרי הניהול במאה העשרים. ההרגל השלישי שעליו מדבר קובי היכולת להבחין בין החשוב והדחוף. מצטט את גתה: "אל להם לדברים החשובים ביותר, להיות נתונים לחסדי הדברים החשובים פחות".

השלישי  הוא סטיב ג'ובס: 'הדרך היחידה לבצע עבודה מצוינת היא לאהוב את מה שאתה עושה' אמר ג'ובס בנאום המוטיבציה אולי הידוע בהיסטוריה. ובאותו נאום אמר 'אתם חייבים למצוא את מה שאתם אוהבים! זה נכון לעבודה כמו גם לבני הזוג שלכם'.

אז אם אתה שואל איך אני עושה את זה, אני אוהבת את הפעילות המשפחתית, את הפעילות המקצועית שלי ואת הפעילות החברתית. אני יודעת להתמקד בדברים החשובים ומיומנת בניהול יעיל של הזמן שלי", ודואגת תמיד להיות בתנועה מסכמת עו"ד מצגר את משנתה.

צילום: גיל נחושתן

ואני שואל את עצמי: מעניין איפה נראה אותה עוד חמש שנים?

 

מוטאי מצגר גרבאוי מציעים לקהל לקוחותיהם סל פתרונות מושלם ומקיף לכל בעיות התעבורה תחת קורת גג אחת: ייצוג יחידים וחברות בכל בתי המשפט לתעבורה ובכל הערכאות המשפטיות בארץ, ייצוג מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, יעוץ וייצוג בבעיות מול משרד הרישוי, ליווי משפטי שוטף לחברות, הרצאות בתחום התעבורה, ימי עיון בתעבורה, פתרון בעיות מול חברות הביטוח.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות