אישום: תושב עזה רצח נער בן 17 בשפרעם על מנת לסחוט את משפחת הנער

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד ויסאם בן מוחמד אבו אלחסנה, בן 43, מעזה בגין רצח הנער עאדל ח'טיב בן ה17
אייל חן |

ח'טיב נחטף ע"י הנאשם, על מנת לסחוט כספים מבני משפחתו ודקר אותו למוות. כתב האישום מייחס לו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות ,חטיפה לשם רצח וסחיטה, וכניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק.

מעובדות כתב האישום עולה כי במשך מספר שנים עובר הנאשם בעיר בשפרעם, ללא אישור ובניגוד לחוק. במהלך חודש נובמבר האחרון עבד המנוח יד עם הנאשם בעבודות בנייה, בבית דודו של המנוח. בתקופה זו החלטה הנאשם להמית את המנוח, ולסחוט, בהמשך להמתתו, תשלום כספי מבני משפחתו.

על מנת להוציא את התכנית לפועל יצר הנאשם קשר עם המנוח והציג בפניו מצג שווא, לפיו מצא דבר מה, אותו הוא מעוניין למסור למנוח ויום לפני הרצח הסתיר הנאשם מעדר בשטח אדמה סמוך לבית ספר בשכונת עין עאפיה בשפרעם.

בתחילת דצמבר האחרון תיאם הנאשם עם ח'טיב, שיגיע לשכונת עין עאפיה בשפרעם על מנת למסור לו דבר מה ואכן בהתאם לסיכום, הגיע המנוח לשכונת עין עאפיה, הלך לכיוון בית העסק "לוטו יאסין", שם שהה אותה עת הנאשם, והודיע לנאשם כי הגיע למקום. הנאשם יצא מבית העסק, כשהוא נושא עמו סכין, בה הצטייד מבעוד מועד והלך אחר המנוח לכיוון הזירה ושם דקר הנאשם את המנוח 21 דקירות בגו ובעוד המנוח מנסה להגן על עצמו באמצעות ידיו, וגרם למותו.

מותו של המנוח נגרם בעקבות עשרות פצעי דקירה בגוף שחלקן עברו דרך הלב והריאות. מיד לאחר שדקר את המנוח, קבר אותו הנאשם בזירה, וכיסה את גופו באופן מלא, באמצעות המעדר. לאחר הרצח עזב הנאשם את הזירה, ובהמשך הניח על שמשת רכב שחנה סמוך לבית המנוח, מכתב, בו כתב בערבית, בין היתר, כי ח'טיב נמצא במקום בטוח, דרש סך של 400 אלף שקלים בתוך חמישה ימים, איים כי אם יודיעו למשטרה, המנוח יחתך, וציין כי בעוד חמישה ימים, לאחר שיקבל את הכסף, והמנוח יימסר לאביו, יגיעו להסדר. למחרת בשעות הבוקר עזב הנאשם את שפרעם, והסתתר בטמרה עד למועד מעצרו. באותו היום.
הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות