הפתעה בדחסן האשפה בבית החולים העמק – רגל של תינוק

עבודת ניקיון בבית חולים, יכולה לגרום גם לטראומה, כך עולה ממכתב התרעה לפני תביעה, אותו שיגר לבית החולים העמק בעפולה, עו"ד יריב ואקנין, זאת בעקבות מציאת רגל של תינוק בין פסולת האשפה בה טיפל עובד נקיון בבית החולים.
מעיין לביא |

ד', שעובד בניקיון, מזה כשלוש שנים בבית החולים "העמק", אוסף אשפה ממחלקות ומפנה אותם לאתר הפסולת של בית החולים. אבל את מה שקרה לו לפני כחודש אף אחד לא הכין אותו לזה, כאשר הגיע לדחסן האשפה שהיה מלא באשפה וכאשר טיפל בפסולת, רגל של תינוק נפלה עליו מהדחסן. "פתאום נפלה עליי רגל של תינוק. נכנסתי להלם מזה", סיפר ד' למקורביו והוסיף: "לא הבנתי איך זה קרה ומאיפה הגיעה הרגל לפח הזבל ומי זרק אותה בכלל. במקום היה מנהל שלי שתיעד את זה בצילום. זה בניגוד לנהלים. כל איבר של תינוק צריך לקבור. הזעיקו למקום בכיר במחלקת הפתלוגיה שמיהר לקחת את הרגל. מאז המקרה הזה אני בטראומה ולא מתפקד, זה עולה לי כל הזמן בראש – יצאתי מאז כבר פעמיים לחופשת מחלה".

ד', שלקה בטראומה בעקבות המקרה, מיד דיווח על המקרה וביקש לעבור לתפקיד אחר בבית החולים, אבל נתקל בסירוב מצידם. "למרות שביקשתי מבית החולים, לעבור לתפקיד אחר, הם ביקשו ממני לחזור לעבוד באתר הפסולת", סיפר ד' למקורביו והוסיף: "אני לא מסוגל לחזור לעבוד במקום הזה. כל הגוף שלי רעידות, טראומה וסיוטים מהרגל של התינוק שמצאתי"


למרות שבבית החולים אמרו ל-ד', שאם הוא יפנה לעורכי דין אחרת הם לא יתנו לו קביעות, הוא שכר את שירותיו של עו"ד יריב ואקנין, כדי להגיש תביעה נגד בית החולים על הנזק הנפשי שנגרם לו בשל החשיפה לרגל של התינוק. במכתב ששלח עו"ד ואקנין לבית החולים בעמק, הוא דורש לדעת האם נערכה בדיקה מעמיקה באשר לשאלה כיצד הגיעה הרגל לפח האשפה, האם המקרה דווח למשרד הבריאות, האם הוקמה ועדת חקירה, כיצד אירע דבר כזה חמור, והאם הוריו של התינוק המת עודכנו בעניין. בנוסף לכך, הוא תובע מבית החולים שלא לפגוע בתנאי העסקתו של ד' ולהעביר אותו לעבוד במקום אחר ולא באתר הפסולת בגלל הטראומה ממנה הוא סובל.

כעת עו"ד ואקנין, טוען כי מדובר במקרה חמור ויש חשש שהיו מקרים נוספים בהם נזרקו חלקים מגופותיהם של תינוקות מתים לאתר הפסולת והוא שוקל להגיש תביעת נזיקין נגד בית החולים, או תביעה ייצוגית.. במכתב תגובה ששיגר פרקליט בית החולים לפני כשבועיים, נכתב כי הנושא נמצא בטיפול וכאשר יהיו תוצאות יעביר אותן אליו.

 

עו"ד יריב ואקנין המייצג את העובד מסר "מרשי נחשף, בטעות ותוך כדי עבודתו בבית החולים, לעובדה כי בבית החולים העמק נהוג ככל הנראה לזרוק חלקי אדם לפח האשפה וזאת לאחר שרגל של תינוקת נפלה על מרשי מתוך דחסן האשפה. לאור עדותו עולה כי בית החולים נוהג בפרקטיקה שגויה הן מבחינה הלכתית, הן מבחינה משפטית והן מבחינה אנושית שעה שבית החולים אינו שומר על כבוד האדם ועל הזכות לקבור את האיברים על פי חוק ועל פי ההלכה והמסורת היהודית וכך גם של בני המיעוטים. הגדיל בית החולים לעשות שעה שמאן דהוא מטעמו החל להפעיל על מרשי לחץ פסול לבל יחשוף את הפרשה ואף ננקטה כנגד מרשי שיטה של הרעת תנאים מוחשית בכדי שיעזוב את מקום העבודה. עצוב מאוד שבמקום להתנצל ולהכיר בטעות וברשלנות פוגעים בבריאותו של מרשי ומנצלים את חוסנו של בית החולים ומנהליו מול העובד הקטן. מרשי אינו נלחץ מהפעולות האמורות ובימים הקרובים תוגש תביעה כנגד בית החולים בגין אותה התעמרות ואף נשקלת הגשת תובענה ייצוגית בגין אותם כל החולים שחלקים מגופותיהם של יקירהם נזרקו לפח."
משרד עו"ד יריב ואקנין מספק מרחב פעולה מקצועי מרשים בתחום האזרחי-מסחרי, ושירותיו ניתנים ללקוחות בכל היקף. עו"ד יריב ואקנין מחויב למיטב ופועל מול חברות ענק מסחריות, קבלנים ויזמים בתחום הבניה, בעלי עסקים ואנשים פרטיים. תפיסות העבודה של עו"ד יריב ואקנין היא בין הרעננות שניתן למצוא בתחום המשפטי בישראל. עו"ד יריב ואקנין משלב עקשנות מקצועית עם מסירות, להט והשקעה בתיקים קטנים כגדולים.בין התכונות של משרד עו"ד יריב ואקנין תוכלו למצוא אווירה פתוחה ואינטימית, אינטראקציה יסודית וזמינות מלאה מסביב לשעון. עו"ד יריב ואקנין רגיל לספק מענה רחב ככל הניתן ומזמין אתכם אל פגישת היכרות לא מחייבת.
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות