תיק החקירה כנגד המאבטח בנמל אשדוד שירה למוות במרינה ראטוש בת 24 נסגר כך הודיעה הערב הפרקליטות

הערב הודיעו לבני משפחת המנוחה מרינה ראטוש ז"ל, כי הוחלט על סגירת התיק נגד המאבטח בנמל אשדוד, אשר ירה בבתם למוות. ההודעה נמסרה גם לעורך הדין של המאבטח
אייל חן |

האירוע הטראגי אירע לפני כחודשיים בשעת לילה כאשר מסיבה שאינה ברורה, המנוחה פרצה עם רכבה את המחסום בכניסה לנמל אשדוד, לא עצרה את רכבה למרות שהמאבטח קרא לה לעצור, כשבהמשך אף ירה באוויר ולעבר גלגלי הרכב, והמשיכה בנסיעתה בתוך הנמל עד שהמאבטח נאלץ לירות לעברה ירייה אחת, אשר גרמה למותה.

על פי הפרקליטות במסגרת חקירת המשטרה נגבו עדויות רבות, נאספו ממצאים שונים מזירת האירוע, וכן התקבלו חוות דעת מקצועיות.

בפרקליטות אומרים כי לאחר ניתוח יסודי של חומר החקירה שנאסף, ובכלל זה חוות הדעת של קצין המשטרה האחראי על הנחיה מקצועית של מאבטחי מעברים ימיים, ממנה עולה, כי בנסיבותיו של האירוע החריג, המאבטח החשוד פעל כשורה ובהתאם לכללי הנהלים וההנחיות הקיימים באשר לפתיחה באש לשם אבטחת מתקן אסטרטגי של המדינה, בעודו סבור כי מדובר באירוע פח"ע שמחובתו למנוע אותו, החליטה כאמור הפרקליטות לסגור את התיק.

מקורביה של מרינה ראטוש שעבדה בחברת מחסני תאורה טוענים כי המשטרה פעלה ברשלנות כדי לכסות על מחדליה שלה ההנחייה הל סידורי האבטחה בכניסה לנמל אשדוד שמוגדר כמתקן אסטרטגי. ״ סידורי האבטחה בנמל שאותם אישרה המשטרה כגורם מנחה הם שערורייתיים. הם לא עומדים ברמה של סידורי האבטחה בנמל תעופה בן גוריון או מתקנים אחרים. יש דרכים לעצור כלי רכב שפורץ מחסום מבלי לבצע ירי אבל בנמל אשדוד חסכו ולא התקינו את אמצעי האבטחה הללו והתוצאה שהמאבטח ירה למוות במרינה״ אמרו המקורבים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות