החל מיום א': החלטות "הפתקית" יופיעו בנט המשפט

בעקבות פנייה של התנועה לחופש המידע ועמותת "הצלחה", בהתאם לעקרון פומביות הדיון, יתפרסמו באתר של הרשות השופטת גם החלטות קצרות של שופטים, שעד עתה לא הופיעו בו
דניאל בן חמו |
אינטל
אילוסטרציה

עד היום כאשר הופיעו החלטות קצרות של שופטים בפתקיות על כתבי טענות או על גבי פרוטוקולים לא ניתן היה לראות אותם בנט המשפט. לבקשת התנועה לחופש המידע ועמותת "הצלחה", החל מיום ראשון הקרוב יתחילו לפרסם באתר "נט המשפט" גם את ההחלטות שניתנות ב"פתקית".

עד היום ברירת המחדל של מערכת המשפט הייתה שהחלטות שניתנו ב"פתקית" אינן מתפרסמות. התנועה לחופש המידע ו"הצלחה" – התנועה לקידום חברה הוגנת נלחמו על ההחלטה מאחר ולטענתן עיקרון פומביות הדיון מחייב את פרסום ההחלטות ב"פתקית", כמו את שאר ההחלטות ופסקי הדין והוסיפו וטענו כי העובדה שהחלטות "פתקית" הן חסויות בפועל, עד להחלטה אחרת של בית המשפט, נוגדת את הדין באופן מובהק.

החל מיום ראשון הקרוב יופעל שינוי מחשובי שבוצע במערכת "נט המשפט", באמצעותו יתאפשר פרסומן של ההחלטות שניתנו בפתקית. ההחלטות תפורסמנה על גבי מסמך נפרד, וברקע המסמך יצוין "העתק החלטה". עד כה, ובשל העובדה כי החלטות בפתקית מוטבעות על גבי כתבי בי דין, לא פורסמו החלטות אלה באתר "נט המשפט" – שבו מתפרסמים לידיעת הציבור החלטות ופסקי דין של בתי המשפט. במסגרת השינוי האמור, תפורסמנה ההחלטות בפתקית באופן האמור, אלא אם השופט יורה אחרת. זאת למעט בתיקים המתנהלים בדלתיים סגורות.

לדברי מנהל בתי המשפט השופט ד"ר יגאל מרזל: "המנגנון המחשובי אשר יאפשר פרסום החלטות שניתנו בפתקית לציבור הרחב הוא בעל חשיבות רבה בהקשר של פומביות הדיון. אני מודה לכלל הגורמים שלקחו חלק בהוצאת המהלך מהכוח אל הפועל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות