הותר לפרסום: שני תושבי לוד ותל אביב הואשמו בסיוע וחברות בחמאס

הוגש כתב אישום נגד רג'ב דכה, בגין סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור והעמדת אמצעים לארגון טרור ונגד ראמי אלעמודי בגין מגע עם סוכן חוץ וגילוי החלטה לבגוד
רונן חיים |
חמאס

על פי כתב האישום, נציגים מארגון החמאס שהינו ארגון טרור פנו לדכה ואלעמודי, אזרחים ישראלים בעלי קשרי משפחה ברצועת עזה במטרה להפעיל באמצעותם מערך ריגול מתוך שטח ישראל לצרכי ארגון החמאס במלחמתו נגד מדינת ישראל ואזרחיה. דכה נשוי לתושבת רצועת עזה ומתגורר לסירוגין בלוד וברצועת עזה. נוכח מצבו המשפחתי ניתנה לו הרשות לצאת ולהיכנס לתוך שטח מדינת ישראל מרצועת עזה. אלעמודי הוא בנם של תושב רצועת עזה ואזרחית ישראלית המתגוררת בתל-אביב והתגורר עם משפחת אביו ברצועת עזה מילדותו.

לפי האישום הראשון המיוחס לדכה, במהלך אוקטובר האחרון ועד למעצרו בתחילת החודש, פעל דכה בהנחיית מפעיל מטעם ארגון החמאס בביצוע פעולות איסוף וריגול בעת שהייתו בתחומי מדינת ישראל. דכה תיעד בסיסי צבא ומתקנים רגישים והעביר את מיקומם לידי מפעילו, תיעד את מיקומה של סוללת כיפת ברזל במרכז הארץ והעביר את התיעוד והמיקום לידי מפעילו. במהלך התקופה האמורה ובעקבות מותו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל עטא, הנחה המפעיל את דכה לעדכן אותו בדבר מיקומי נפילות טילים שנורו לעבר שטח ישראל. דכה ביצע את ההנחיה והעביר למפעיל עדכונים אודות מיקום נפילת הטילים.

בנוסף, אסף ותיעד אדם שעבד בביתו אשר סבר כי הינו איש שירות הביטחון הכללי, העביר את פרטיו לידי מפעיליו ואף הביע הסכמה לגייס מועמדים נוספים לריגול עבור החמאס. דכה לא הסתפק בביצוע פעולות אלו עבור ארגון החמאס והצטרף לשורותיו של הארגון כחלק מגדודי אלקסאם.

לפי האישום השני המיוחס לאלעמודי, בתקופה שלאחר 28.11.19 הידק את הקשר עם אמו וביקש מהרשויות להתאחד עמה ולחיות בישראל. ביום 8.11.19 פנה מפעיל מטעם חמאס לאלעמודי טרם כניסתו לישראל וביקש ממנו לסייע לו במהלך שהותו בישראל. אלעמודי נענה להצעה ביודעו כי מדובר באדם מטעם ארגון החמאס שהינו ארגון טרור, קיבל הנחיות מבצעיות כיצד ליצור קשר עם המפעיל בערוצים מאובטחים ולאחר כניסתו לישראל בדצמבר 2019 רכש טלפונים סלולאריים והתקין תוכנה ייעודית על מנת לעמוד בקשר עם מפעילו ויצר עמו קשר.

כתב אישום חמור

עו"ד גלעד ארליך מפרקליטות מחוז מרכז מסר : "מדובר בכתב אישום חמור נגד שני אזרחי ישראל, שגויסו על ידי החמאס, ניצלו את נגישותם לרצועת עזה וסייעו לפעילים בזרוע הצבאית של החמאס לאיתור מטרות רגישות לצורך ביצוע פעולות טרור נגד אזרחי ישראל. אחד הנאשמים אף הצטרף לזרוע הצבאית של ארגון החמאס"

עו"ד אייל בסרגליק

עו"ד אייל בסרגליק שמייצג את אל-עמודי מסר "זה עתה הוגש כתב האישום כנגד מרשנו אשר כופר בכל ההאשמות. חומר החקירה טרם נבחן על ידינו ולאחר בחינתו ובדיקתו אוכל להגיב לגוף העניין. יש לזכור ברקע שתקופה ארוכה לא ניתנה למרשי האפשרות להיפגש עם עורך דין ולא ידוע לאור מצבו הנפשי והאישי כיצד נגבו הודעותיו. עוד בשלב מעצר הימים בחן בית המשפט באופן חריג את האפשרות לשחרר את מרשי לאור דרישותיי ואנו נמשיך לעשות הכל עבור שחרורו"זה עתה הוגש כתב האישום כנגד מרשנו אשר כופר בכל ההאשמות. חומר החקירה טרם נבחן על ידינו ולאחר בחינתו ובדיקתו אוכל להגיב לגוף העניין. יש לזכור ברקע שתקופה ארוכה לא ניתנה למרשי האפשרות להיפגש עם עורך דין ולא ידוע לאור מצבו הנפשי והאישי כיצד נגבו הודעותיו. עוד בשלב מעצר הימים בחן בית המשפט באופן חריג את האפשרות לשחרר את מרשי לאור דרישותיי ואנו נמשיך לעשות הכל עבור שחרורו"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות