קנסות מקלים לחברות קבלניות שעברו על חוקי הבטיחות

בית משפט האזורי לעבודה קנס באלפי שקלים, חברות קבלניות ומנהליה שבנו גן ילדים בקריית מלאכי ועברו עבירות על חוקי הבטיחות בעבודה ונתפסו בביקורת של משרד העבודה
רונן לוי |

על פי כתב האישום שהוגש חברת באר הנדסה אזרחית בע"מ, שימשה כמבצעת בניה בהיותה קבלן ראשי באתר בניה בקריית מלאכי ועל פי חוזה שנחתם בינה לבין עירית קריית מלאכי, היא היתה אמונה על בניית גן ילדים באתר הבניה, כאשר אלקס רנסקי שימש כמנהל פעיל בחברה. מי שביצע את הבניה בפועל היתה חברת הני טאוור ובניו בע"מ ששימשה כקבלן משנה בהתאם לחוזה שחתמה, כאשר זאיד האני שימש כמנהל בחברה.

לפני מספר שנים, ביצעו מפקחים מטעם משרד העבודה, ביקורת באתר הבניה ובביקורת נצפו עובדי חברת הני טאוור, שהם עובדים באתר ובביקורת מצאו המפקחים כי מתקיימים באתר עבירות שונות על פקודת הבטיחות בעבודה ועל תקנות ארגון הפיקוח על העבודה. בין השאר לא הוצגו שלטים באתר שבו מבוצעת פעולת הבניה המציינים את כל הפרטים הנדרשים, לא הותקן ארגז לעזרה ראשונה באתר הבניה, לא סופקו ציוד מגן לשימוש העובדים, וכן לא נמסר לעובדים במקום העבודה, תמצית של מידע בדבר סיכונים בעבודה שבה הם מועסקים.

כבר בתחילת המשפט, הודו חברת הני טאוור ומנהלה בעובדות כתב האישום ואילו באר הנדסה אזרחית בע"מ ומנהל המשיכו בניהול המשפט. התביעה ביקשה לגזור על באר הנדסה ומנהלה קנס בלמעלה מ-100 אלף שקלים ועל האני טאוור קנס בסך כ-90 אלף שקלים. ומנגד הסניגור ביקש להסתפק בהתחייבות להימנע מביצוע העבירה ולגזר קנס המינימלי ולראות בכל האירועים כאירוע אחד ולהתחשב בכך שהנאשם שהמנהל אלקס רנסקי סבר בטעות שהנאשמים שהמבצעים בפועל הם אחראיים לכל נושא הבטיחות. סניגורם של החברה המבצעת ביקש להתחשב בעובדה כי בעקבות המקרה, אתר הבנייה נסגר למשך 14 יום מה שגרם להאני טאוור נזק של 50,000 שקלים.

השופט צבי פרנקל החליט לבסוף להחשיב את כל העבירות במיקשה אחת ולהסתפק בקנסות של כ-15 אלף שקלים, לחברת הקבלן הראשי ומנהלה וקנס של כ-12 אלף שקלים, לחברה המבצעת ומנהלה. "הנאשמים הורשעו בעבירות של דיני בטיחות בעבודה וחוק הפיקוח על העבודה. מדובר בדינים שנועדו להבטיח סביבת עבודה בטוחה, למנוע תאונות עבודה ולשמור על חייו ושלמות גופו של מי שנמצא במקום העבודה ומבצע את עבודתו", כתב השופט פרנקל בגזר הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות